Southampton-Mangalia cu Elan 340

Aici povestim pe unde am fost cu barcile noastre sau pe unde ne facem planuri de duca!
Scrie răspuns
victor.fulicea
Matrose zum Deck schrubben
Matrose zum Deck schrubben
Mesaje: 11
Membru din: Joi Mai 09, 2013 8:23 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de victor.fulicea »

:)

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de Florio »

Florio scrie:Salut Victor, bine ati venit !
Nu trebuie sa iei comentariile acestui thread ca pe ceva negativ la adresa voastra. Am recitit intregul topic si am vazut cate opinii pozitive exista, cate mesaje de incurajare . Oamenii v-au observat calatoria ca pe un lucru de exceptie in zona atat de subtire a yachting-ului romanesc . Nicidecum n-a jubilat cineva la momentele grele prin care ati trecut, ci dimpotriva, aici s-a discutat problema sigurantei care trebuie sa primeze ideii de record. Si eu sunt de parere ca la o citire mai atenta, se va intelege altfel subiectul discutiilor.
N-a vrut nimeni sa va jigneasca si nici sa submineze seriozitatea calatoriei Southampton-Mangalia.
Cei ce "si-au permis" sa ridice unele intrebari si sa faca unele afirmatii mai dedicate navigatiei pe ocean, sunt chiar oameni cu o experienta foarte mare. Daca veti avea curiozitatea de a citi de pilda calatoriile, traversadele, aventurile, cartile lui Christian, va veti convinge. Personal as fi onorat sa primesc sfaturi de la el, pentru ca in relatia cu marea, cu oceanul, in calatorii de lunga durata si in multe altele ce tin de navigatia cu vele, este intre primii trei romani de care stiu . Iar el a avut pe langa opiniile critice, cuvinte de lauda pentru modul in care ati desfasurat a doua parte a calatoriei voastre.
Dar este un forum; pe un forum se discuta, opiniile pot fi apreciative sau mai putin, in functie de cum intelege fiecare sau de cum i se pare logic. Unanimitate era doar in Marea Adunare Nationala :) .

Ideea generala este sa discutam daca aveti placerea sa impartasiti cu noi experientele trecute, sa ne bucuram alaturi de voi si sa asimilam cate ceva din aventurile voastre .
M-am citat singur :) ca o subliniere a opiniei proprii; e singura pe care o am.
Am discutat cu toti acesti oameni (ei nu sunt nickname-uri, s-au prezentat cu totii in topicul "cine sunt membrii..." ) pe aproape toti i-am intalnit personal . Sunt oameni de calitate, i-am vazut nu de putine ori dand un ajutor altruist, nu numai cu sfatul ci si fizic, palpabil. Admiratia mea fata cei mai experimentati se pastreaza, fiindca e imposibil sa ignor calitatile unor oameni care au facut mii de mile si au ani intregi petrecuti sub vele.
Mi-ar placea ca tonul discutiilor sa gaseasca o cale catre zona mai "temperata" :) . Ne putem respecta unii pe altii indiferent daca parerile nu coincid.
Personal am inteles si dorinta echipajului de a face un record intr-o aventura temerara si opiniile despre "safety" si o programare amanuntita a acestui pasaj, date de niste oameni care cunosc bine oceanul si navigatia.

De aici incolo este vorba numai de informatie si punere in fraza, pentru ca totul sa decurga fain in forum, ca si pana acum. Opiniile diferite nu sunt ele insele niste jigniri. Pot fi argumentate si se pot lamuri. Am observat cate animozitati si cata aversiune exista intre cluburile de yachting si scolile de navigatie din Romania. E neplacut.

Avatar utilizator
Vali
Obergefreiter
Obergefreiter
Mesaje: 47
Membru din: Mie Apr 20, 2011 9:30 pm
Localitate: Galati
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de Vali »

...............
Ultima oară modificat Joi Mai 16, 2013 5:10 am de către Vali, modificat 1 dată în total.
Small boat - big smile, Big boat - no smile

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de skipper »

victor.fulicea scrie: Noi ne-am dorit sa facem un record de viteza pe o ruta pe care probabil nimeni nu o va mai face neintrerupt... Era un record al nostru, pentru noi. Cum cititi voi niste postari de pe un site sau un articol dintr-un ziar local este alegerea voastra. ...
...Unde anume am anuntat cu mare emfaza???
...Care au fost greselile noastre??? ....Va rog frumos sa enumerati greselile care ne fac sa fim exemplul asa nu...
Voila:
A doua problema pe care o vad este tot una de atitudine, ca mai avem pana la cele tehnice: orice numai record sa fie iar noi sa gasim un ce motiv sa ne putem auto-desemna drept “recordmanii iahtingului romanesc”!

Prima stire: anunțul de presă al grupului: Aventura Siminei 2 începe!!! O echipă….O barcă cu vele……Un nou record!!!

A doua din media aici, aici si aici: Patru navigatori români vor să stabilească un nou record naţional de viteză

A treia, comentariile voastre: In primul rand este o cursa, chestia cu delvery-ul este adiacenta.

Intai ati anuntat ca v-ati propus sa stabiliti: “un nou record naţional de viteză pe apă pe distanţa dintre cele două oraşe-port”.
Cei patru temerari şi-au propus - şi aşa ambiţioşi cum îi ştim vor şi reuşi! - să stabilească totodată şi un nou record naţional de viteză pe apă pe distanţa dintre cele două oraşe-port.
Si: Patru veliști români și-au propus să stabiliească un record de viteză pe ruta Southampton-Mangalia cu o ambarcațiune cu vele de doar 10 metri navigând fără oprire și folosind doar velele.

Cand gogoasa s-a dezumflat, ati lasat-o mai scurta dar tot record sa fie! Musai “record”!
Nici nu erati ajunsi acasa ca deja ati si anuntat lumea, sa stie si sa se bucure: Simina 2 - un nou record pentru yachtingul Romanesc (Brest-Ibiza)
Asta probabil ca sa nu mai existe nici un dubiu despre al cui e recordul si faima!

Iar cand ati ajund ati mai precizat o data ca sa se stie bine:
un record de 1500 de mile intre Brest si Ibitza folosind velele si numai velele
In fond nu a mai existat alt echipaj roman care sa parcurga aceasta aceasta distanta doar cu vele.
(ceea ce e putin fals – de familia Albu care au mers si 30 de zile neintrerupt ati auzit? Dar de Christian Tirtirau si etapele lui din Pacific? De ultimul sigur ati auzit macar in ultimele zile dar el sigur nu se pune, intra la categoria “carcotasi veninosi”).

Ei, lasati, n-a fost sa fie, poate data viitoare!

Mai e vreo putinta de tagada despre daca recordul era personal “al nostru, pentru noi “sau era “pentru Yachtingul Romanesc”? Santem clari aici, da, se poate sa n-o mai dam la intors si sa ne asumam spusele?


Mai departe!
In noiembrie 2012 echipajul Simina 2 … au pornit dinspre Southampton catre Mangalia cu scopul de a stabili un record de viteza dar si un record de anduranță pe mare făra oprire..
Buun, deci ati plecat cu scopul declarat sa faceti un record!
Dar ce fel de record? Ceva relevant si important, ceva la care sa puteti avea vreo concurenta si facut cinstit? Nuuu, nicicum! No way, Jose!

Relevanta: de ce nu face nimeni recorduri de distanta “numai cu vele” decat pe rute fixe? Pentru ca te poti duce intr-o zona cu vanturi stabile si puternice si stai acolo pana bati tot. Recordurile cunoscute sant de genul “cu vele in 24 de ore”, “cu vele New York – San Francisco”, “cu vele pe Ruta lui Columb”, de exemplu, dar nu “distanta maxima numai cu vele” care raman la nivel personal.
Chiar, daca va plac asa de mult recordurile de ce nu faceti recordul Romaniei de distanta cu vele in 24 de ore; nu vi se pare mai relevant? Sau recordul Litoralului, sau Mangalia-Tomis sau Constanta-Batumi, sa fie si anduranta? Exista ele cumva si nu stiu eu? Sau exista vreunul din recordurile pe care le are orice tara mai barcoasa?

Spiritul competitiv: pe ruta asta daca mai apare vreo barca romaneasca in urmatorii zece ani e bine, se pune ca avem trafic! Dar poate aia vor avea bunul simt marinaresc sa mearga ferit (record ≠ delivery ≠ aventura) asa ca “recordul” vostru va rezista. Daca voiati record relevant pt “yachtingul romanesc” de ce nu ati facut Mangalia-Bosfor ca e mai la indemana si asa va puteti masura usor cu ceilalti iahtsmani autohtoni? Sau era mai usor de vopsit un delivery drept “record” si cand venim acasa ne ingurgutam?
Daca fac un record romanesc pe ruta Cowes-Needles se pune ca sant “recordman al iahtingului”?

Dar hai sa presupunem ca recordul era totusi relevant si mai era si competitiv dar atunci de ce nu l-ati facut asa cum trebuie, cinstit in spirit sportiv si marinaresc? Ati plecat decisi sa “faceti un record”; de ce nici pe asta nu l-ati facut comme il faut, cum se face in lumea mai civilizata ca noi si pe ape nu numai pe uscat! Cand se pleaca in curse numai cu vele se sigileaza axul elicei la plecare, de catre oficiali, a se vedea procedura la Vendee Globe, Mini-transat, scl. Sigiliul se rupe doar in caz de forta majora altfel concurentul e descalificat, a se vedea cazul Stamm la ultima editie. La Vendee ati vazut cine e primul oficial care se urca pe barca din mers dupa linia de sosire si ce misiune are omuletul ala?
Voi ati facut asta si ati uitat s-o spuneti? Ca nu va era greu deloc s-o faceti daca ati fi vrut! Daca da, jos palaria pt voi! Daca nu, atunci despre ce vorbim? Ca doar vorbim, e vorba, nu fapta!
Sau o fi acelasi tip de performanta romaneasca, aceeasi vesnica istorie ca la regatele romanesti unde nu e an fara certuri ca iahtsmanii au cam pornit motoarele printre balize si apoi da-i cu contestatii si injuraturi. A se vedea interviul romanului ala scarbit de asemenea “curse” care dupa ce s-a saturat s-a dus afara si a castigat la Rolex Cup. Jos palaria pt el!
Deci cam asta despre noul (apropo, care sant celelalte?) “record pentru iahtingul romanesc” si atitudinea gaunoasa P2!
Ideea recordului i-a venit lui Victor. Felicitari, good job!


A treia problema pe care o vad e tot de atitudine si inca nici asta nu e ultima: intotdeauna altcineva e de vina!
Restul echipajului care a plecat in fuga, restul echipajului care a venit in fuga, prognozele, windguru, wifi-ul care nu bate, vantul neascultator, valurile nepermis de inalte, policarbonatul fragil, lacul Mediterana, scotele putrede, focul care n-a tinut la 40nd, webastoul care era in depozit, karma nemiloasa, oricine din cer si de pe pamant dar nu suptsemnatii!
Ei, daca echipajul n-ar fi plecat noi faceam recordul clar ca aveam vant 7 zile! Ce oameni rai, bine ca i-ati pizduit nemilos peste tot, asa le trebuie, sa fie infierati cu vajnica manie proletara!
Cum sa faca atac de panica la ideea ca trebuie sa iasa cu voi in Biscaia pe prognoza de 40 nd? Ce oameni, sa nu le placa un pic de aventura, sa nu aiba ei macar un dram de spirit de recordmani, sa se panicheze din asa nimic! Sau la plecarea din UK sa aiba in prima zi rau de mare pe gr.6, inacceptabil, neasteptat si absolut imprevizibil! Plus “moralul zdruncinat”!
Respectul meu pentru oamenii aia la care spiritul de supravietuire a rabufnit asa de hotarat si Just in Time! Ii inteleg! Bine ca nu spun aia ce-au vazut ca sa vezi atunci kalimera!
Apropo de fuga de responsabilitate: cine a fost skipperul barcii ca, ciudat, nu s-a spus nicaieri?

A patra problema e tot de atitudine si e foarte comuna neamului nost in cam toate domeniile in care ne producem: e o nefericita combinatie intre: Postulatul lui Meme Stoica: noi santem cei mai buni, batem Barsa cu 5-0!, Corolarul lui Jiji: Cu noooi eeeste Duuuumnezeu! si Axioma Capitanului Ahab aka Base: Sant perfect, Doamna!
Nimeni nu mai e ca noi, santem cei mai cei, buric de buric, spuma de spuma, si noi cu entuziasm dar cam in curul gol si cu mintea linistita ii batem pe toti in toate, ca la Marasest in izmene!
In realitatea ‘care este” asta se intampla doar in visele noastre de marire/recorduri sau in declaratiile ante-portas! Pe urma brusc ni se mai inmoaie lamentabil, dar vezi mai sus la P3, niciodata si nicicum din vina noastra.
De obicei soarta_cruda sau dusmanii_care_ne_poarta_pica_si_n-are_valoarea_mea sau karma_nemiloasa sau mama_natura_dezlantuita sau Doamne-Doamne ne da peste mana ca am uitat sa punem la ciorba victoriei si ingredientele de baza: cunostintele temeinice, antrenamentul serios, practica indelungata, profesionalismul in atitudine, disciplina autoimpusa, dotarile corespunzatoare, modestia in cotcodac si tarie in oua.
Noi santem baieti buni dar ne-a batut scarbile alea! – ar trebui scris pe steag ca deviza nationala!
Apropo de scris, recunoasteti zicerile:
- Suntem o echipă de yachting pornită să stabilească un record de viteză pe un velier de curse.
- De partea noastră e tinereţea. Totodată experienţa. Nu în ultimul rând, pasiunea.
- nevoia de adrenalină
- super-velier
- Cei patru temerari şi-au propus - şi aşa ambiţioşi cum îi ştim vor şi reuşi!
- Vom reusi fara indoiala. Suntem pregatiti din toate punctele de vedere.
- Avem cele mai tari harti, eperienta cat cuprinde, verificam cu atentie prognozele si o taiem catre Mangalia.
- Avem aparatura de navigatie cat cuprinde si cunostinte sa suplineasca eventuala lipsa a lor.
- Toți cei patru sunt campioni de yachting și navigatori experimentați.


In rest numai de bine si, daca se poate, mai incet cu pianul pe scari!


PS: M-am distrat copios, printre altele, tot citind despre Inalta: inalta in sus, inalta in jos, unde e inalta, inalta ne urmarea, pandeam inalta, am evitat inalta la milimetru, inalta s-a unit, etc. Tot timpul incercam sa mi-o imaginez pe Ciuhuleasca fugarindu-va prin Mediterana! Mersi mult!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

victor.fulicea
Matrose zum Deck schrubben
Matrose zum Deck schrubben
Mesaje: 11
Membru din: Joi Mai 09, 2013 8:23 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de victor.fulicea »

Romeo,

Fair is fair.
Cred ca trebuie sa-i explici lui Alex ca nu-ti place cum formuleaza si interpreteaza ceea ce ne-am propus / facut.
Cat despre vina celorlalti si nu a noastra: am aflat ieri ca atacul de panica era defapt o gluma, haz de necaz bazat pe o oaresce frica (ne deplasam cu un VMG to WPT de doar 2 - 3 kn). Tot ieri am aflat ca a doua intoarcere la Brest decisa de mine din cauza frigului (atipic pentru sezon 5 grade la 9 seara, dupa ce a trecut "coada" lui Sandy au fost 14-16 grade) a fost interpretata de catre cei doi laudati de tine ca frica a mea, desi era safety first (nu-i condamn, stiu de ce ne-am intors). Iar reactia de a nu veni in primavara a fost partial (probabil majoritar) luata din ratiunea ca eram obositi, iar ei nu auzeau ca e mult mai imortant sa plecam cand prognoza este aproape "perfecta" (Biscaia numai downwind) vs un somn linistit si o cafea cu multe tigari dimineata (le-am propus si sa se culce ei sa doarma cat poftesc, numai sa "prindem" zile "bune").
Cat despre vina inaltelor: chiar ne-am straduit sa nu ne oprim (rutare dupa cat mai multe prognoze, griburi, harti meteo), dar in van.
Ce scriem si cum scriem este atacabil si discutabil.
Mesajele voastre sunt si ele acceptabile ca si continut.
Forma este cea de neinteles.
In ultima postare, incepi prin a scrie mai agresiv, insa se mai potoleste gradul atacului pe parcurs, dar... revine.
Ratiunea unui "record" - lipsa pasiunii pentru cruising & atractia pentru anduranta & curiozitate.
Nu o "dau la intors". Asta e pentru mine. Delivery-ul barcii mele il pot stabilii cum il doresc. Non-stop este ce ne-am propus. Dar safety first era first. Am avut veste de salvare la standard SOLAS cu ham integrat, 2 legaturi la lifeline-uri, EPIRB, 4 PLB-uri, pluta de 48h pentru 8 persoane, defibrilator automat, adrenalina (multe alte medicamente, atele etc si un curs privat de prim ajutor pentru a stii sa le folosim - partial si in compania unor carti), satphone, SPOT, VHF (o antena de rezerva), 3 VHF portabile, anemometru de rezerva si multe alte lucruri pentru reparatii de urgenta etc. Eoliana si 100W solari. Mancarea era suficienta pentru 45 de zile (am adus inapoi peste 200 de portii de mancare). Apa era si ea calculata pentru 40 de zile si ne bazam eventual si pe desalinizator. Cat am putut, ne-am facut planning-ul dinainte. Iar ca nu am intrebat in RO ce si cum, a fost si partial consecinta faptului ca o parte a sfaturilor primite la cumpararea primului velier (in special velele) au fost gresite.
Repet. Din nou. Nu inteleg dusmania din formulare indiferent cat de atacanta este exprimarea postarilor. Cat despre deranjul cauzat de catre vre-un jurnalist rodat probabil in tabloide, ma abtin. A face stire. Noi, indiferent care persoana, am scris cateva randuri si le-am dat mai departe. Sunt de acord ca suferim consecintele actiunilor noastre.
Dar a marca public un inamic este un pic too much no bullshit attitude.
Asa ca daca doriti sa continuam dezbaterea fara un mediator, eu probabil ma voi retrage.
Faptul ca continui sa scriu in defensiva este optiunea mea. Aceasta se poate schimba in tacere.
Nu am scris nimic ca atac, despre singurii romani... probabil un pic la fel de singuri ca si noi :)

dan_matiesanu
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 114
Membru din: Mie Mai 11, 2011 4:02 pm

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de dan_matiesanu »

"a marca public un inamic"? despre ce vorbesti?

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de skipper »

victor.fulicea scrie:... Dar safety first era first. Am avut veste de salvare la standard SOLAS cu ham integrat, 2 legaturi la lifeline-uri, EPIRB, 4 PLB-uri, pluta de 48h pentru 8 persoane, defibrilator automat, adrenalina (multe alte medicamente, atele etc si un curs privat de prim ajutor pentru a stii sa le folosim - partial si in compania unor carti), satphone, SPOT, VHF (o antena de rezerva), 3 VHF portabile, anemometru de rezerva si multe alte lucruri pentru reparatii de urgenta etc. ....
Ei, cu astea chiar ca m-ati dat gata! Jos palaria, sant impresionat! Super, n-am mai vazut asa ceva nici la barci afara, nu mai vorbesc de la noi!
Cu asta santeti exemplu de Asa da! 4 PLB-uri!!!
Cred ca depaseste orice standard, o sa caut si la IMOCA! Standardul Commercial din Uk sigur!

Prin "legaturi la lifeline" intelegi astea (safety line)?
Imagine
Daca da, cum le foloseati: le lasati legate de lifeline si cine iesea afara isi lega vesta in ele sau cum?
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

victor.fulicea
Matrose zum Deck schrubben
Matrose zum Deck schrubben
Mesaje: 11
Membru din: Joi Mai 09, 2013 8:23 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de victor.fulicea »

4 PLB = 4 persoane
mult succes

victor.fulicea
Matrose zum Deck schrubben
Matrose zum Deck schrubben
Mesaje: 11
Membru din: Joi Mai 09, 2013 8:23 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de victor.fulicea »

Cat despre safety-lines noi aveam modelul Y performance https://www.spinlock.co.uk/en/deckware- ... ch-version" onclick="window.open(this.href);return false; (sunt dealer Spinlock).
Partea fara carabina este legatura fixa la vesta.
Succes

Iulia Fulicea
Matrose zum Deck schrubben
Matrose zum Deck schrubben
Mesaje: 4
Membru din: Joi Mai 09, 2013 8:03 pm

Re: Southampton-Mangalia cu Elan 340

Mesaj necitit de Iulia Fulicea »

Inca un lucru: articolul pe car voi l-ati citat si luat la misto, scris de mine si postat pe siminateam.ro era pentru o revista de luxury si lifestyle, deci pentru un cititor din-afara nisei de pasionati ai yachtingului. Nu era o descriere tehnica a ceea ce s-a intamplat ci o simpla povestire cu tema nautica pe care sa o citesti la coafor sau manichiura. Fiti mai toleranti va rog, Personal, nu m-am dat niciodata mare navigatoare. Eu particip la curse de dinghy si de inshore in principal, iar un costal de o zi mi se pare deja obositor. Fac asta de 20 de ani, de unde si lista de titluri.
In ceea ce priveste partea de safety, Victor pune mereu siguranta echipajului pe primul loc, noi folosind vestele de salvare si legaturile care il amuza pe Romeo chiar si la cursele de Inshore pe Simina.
Daca treceti prin Portul Tomis in weekend, putem schimba o vorba daca vreti, o sa particip la Trofeul Tomis si Campionatul National de 470. De luni suntem la Mangalia sa ne antrenam pentru cursa de weekendul viitor catre Varna, deci daca sunteti pe-acolo va asteptam. Pace - Pace

Scrie răspuns