victor.fulicea scrie: Noi ne-am dorit sa facem un record de viteza pe o ruta pe care probabil nimeni nu o va mai face neintrerupt... Era un record al nostru, pentru noi. Cum cititi voi niste postari de pe un site sau un articol dintr-un ziar local este alegerea voastra. ...
...Unde anume am anuntat cu mare emfaza???
...Care au fost greselile noastre??? ....Va rog frumos sa enumerati greselile care ne fac sa fim exemplul asa nu...
Voila:
A doua problema pe care o vad este tot una de atitudine, ca mai avem pana la cele tehnice: orice numai record sa fie iar noi sa gasim un ce motiv sa ne putem auto-desemna drept “recordmanii iahtingului romanesc”!
Prima stire:
anunțul de presă al grupului:
Aventura Siminei 2 începe!!! O echipă….O barcă cu vele……Un nou record!!!
A doua din media
aici,
aici si
aici:
Patru navigatori români vor să stabilească un nou record naţional de viteză
A treia,
comentariile voastre:
In primul rand este o cursa, chestia cu delvery-ul este adiacenta.
Intai ati anuntat ca v-ati propus sa stabiliti: “
un nou record naţional de viteză pe apă pe distanţa dintre cele două oraşe-port”.
Cei patru temerari şi-au propus - şi aşa ambiţioşi cum îi ştim vor şi reuşi! - să stabilească totodată şi un nou record naţional de viteză pe apă pe distanţa dintre cele două oraşe-port.
Si:
Patru veliști români și-au propus să stabiliească un record de viteză pe ruta Southampton-Mangalia cu o ambarcațiune cu vele de doar 10 metri navigând fără oprire și folosind doar velele.
Cand gogoasa s-a dezumflat, ati lasat-o mai scurta dar tot record sa fie! Musai “record”!
Nici nu erati ajunsi acasa ca deja ati si anuntat lumea, sa stie si sa se bucure:
Simina 2 - un nou record pentru yachtingul Romanesc (Brest-Ibiza)
Asta probabil ca sa nu mai existe nici un dubiu despre al cui e recordul si faima!
Iar cand ati ajund
ati mai precizat o data ca sa se stie bine:
un record de 1500 de mile intre Brest si Ibitza folosind velele si numai velele
In fond nu a mai existat alt echipaj roman care sa parcurga aceasta aceasta distanta doar cu vele. (ceea ce e putin fals – de familia Albu care au mers si 30 de zile neintrerupt ati auzit? Dar de Christian Tirtirau si etapele lui din Pacific? De ultimul sigur ati auzit macar in ultimele zile dar el sigur nu se pune, intra la categoria “carcotasi veninosi”).
Ei, lasati, n-a fost sa fie, poate data viitoare!
Mai e vreo putinta de tagada despre daca recordul era personal “al nostru, pentru noi “sau era “pentru Yachtingul Romanesc”? Santem clari aici, da, se poate sa n-o mai dam la intors si sa ne asumam spusele?
Mai departe!
In noiembrie 2012 echipajul Simina 2 … au pornit dinspre Southampton catre Mangalia cu scopul de a stabili un record de viteza dar si un record de anduranță pe mare făra oprire..
Buun, deci ati plecat cu scopul declarat sa faceti un record!
Dar ce fel de record? Ceva relevant si important, ceva la care sa puteti avea vreo concurenta si facut cinstit? Nuuu, nicicum! No way, Jose!
Relevanta: de ce nu face nimeni recorduri de distanta “numai cu vele” decat pe rute fixe? Pentru ca te poti duce intr-o zona cu vanturi stabile si puternice si stai acolo pana bati tot. Recordurile cunoscute sant de genul “cu vele in 24 de ore”, “cu vele New York – San Francisco”, “cu vele pe Ruta lui Columb”, de exemplu, dar nu “distanta maxima numai cu vele” care raman la nivel personal.
Chiar, daca va plac asa de mult recordurile de ce nu faceti recordul Romaniei de distanta cu vele in 24 de ore; nu vi se pare mai relevant? Sau recordul Litoralului, sau Mangalia-Tomis sau Constanta-Batumi, sa fie si anduranta? Exista ele cumva si nu stiu eu? Sau exista vreunul din recordurile pe care le are orice tara mai barcoasa?
Spiritul competitiv: pe ruta asta daca mai apare vreo barca romaneasca in urmatorii zece ani e bine, se pune ca avem trafic! Dar poate aia vor avea bunul simt marinaresc sa mearga ferit (record ≠ delivery ≠ aventura) asa ca “recordul” vostru va rezista. Daca voiati record relevant pt “yachtingul romanesc” de ce nu ati facut Mangalia-Bosfor ca e mai la indemana si asa va puteti masura usor cu ceilalti iahtsmani autohtoni? Sau era mai usor de vopsit un delivery drept “record” si cand venim acasa ne ingurgutam?
Daca fac un record romanesc pe ruta Cowes-Needles se pune ca sant “recordman al iahtingului”?
Dar hai sa presupunem ca recordul era totusi relevant si mai era si competitiv dar atunci de ce nu l-ati facut asa cum trebuie, cinstit in spirit sportiv si marinaresc? Ati plecat decisi sa “faceti un record”; de ce nici pe asta nu l-ati facut comme il faut, cum se face in lumea mai civilizata ca noi si pe ape nu numai pe uscat! Cand se pleaca in curse numai cu vele se sigileaza axul elicei la plecare, de catre oficiali, a se vedea procedura la Vendee Globe, Mini-transat, scl. Sigiliul se rupe doar in caz de forta majora altfel concurentul e descalificat, a se vedea cazul Stamm la ultima editie. La Vendee ati vazut cine e primul oficial care se urca pe barca din mers dupa linia de sosire si ce misiune are omuletul ala?
Voi ati facut asta si ati uitat s-o spuneti? Ca nu va era greu deloc s-o faceti daca ati fi vrut! Daca da, jos palaria pt voi! Daca nu, atunci despre ce vorbim? Ca doar vorbim, e vorba, nu fapta!
Sau o fi acelasi tip de performanta romaneasca, aceeasi vesnica istorie ca la regatele romanesti unde nu e an fara certuri ca iahtsmanii au cam pornit motoarele printre balize si apoi da-i cu contestatii si injuraturi. A se vedea interviul romanului ala scarbit de asemenea “curse” care dupa ce s-a saturat s-a dus afara si a castigat la Rolex Cup. Jos palaria pt el!
Deci cam asta despre noul (apropo, care sant celelalte?) “record pentru iahtingul romanesc” si atitudinea gaunoasa P2!
Ideea recordului i-a venit lui Victor. Felicitari, good job!
A treia problema pe care o vad e tot de atitudine si inca nici asta nu e ultima: intotdeauna altcineva e de vina!
Restul echipajului care a plecat in fuga, restul echipajului care a venit in fuga, prognozele, windguru, wifi-ul care nu bate, vantul neascultator, valurile nepermis de inalte, policarbonatul fragil, lacul Mediterana, scotele putrede, focul care n-a tinut la 40nd, webastoul care era in depozit, karma nemiloasa, oricine din cer si de pe pamant dar nu suptsemnatii!
Ei, daca echipajul n-ar fi plecat noi faceam recordul clar ca aveam vant 7 zile! Ce oameni rai, bine ca i-ati pizduit nemilos peste tot, asa le trebuie, sa fie infierati cu vajnica manie proletara!
Cum sa faca atac de panica la ideea ca trebuie sa iasa cu voi in Biscaia pe prognoza de 40 nd? Ce oameni, sa nu le placa un pic de aventura, sa nu aiba ei macar un dram de spirit de recordmani, sa se panicheze din asa nimic! Sau la plecarea din UK sa aiba in prima zi rau de mare pe gr.6, inacceptabil, neasteptat si absolut imprevizibil! Plus “moralul zdruncinat”!
Respectul meu pentru oamenii aia la care spiritul de supravietuire a rabufnit asa de hotarat si Just in Time! Ii inteleg! Bine ca nu spun aia ce-au vazut ca sa vezi atunci kalimera!
Apropo de fuga de responsabilitate: cine a fost skipperul barcii ca, ciudat, nu s-a spus nicaieri?
A patra problema e tot de atitudine si e foarte comuna neamului nost in cam toate domeniile in care ne producem: e o nefericita combinatie intre: Postulatul lui Meme Stoica:
noi santem cei mai buni, batem Barsa cu 5-0!, Corolarul lui Jiji:
Cu noooi eeeste Duuuumnezeu! si Axioma Capitanului Ahab aka Base:
Sant perfect, Doamna!
Nimeni nu mai e ca noi, santem cei mai cei, buric de buric, spuma de spuma, si noi cu entuziasm dar cam in curul gol si cu mintea linistita ii batem pe toti in toate, ca la Marasest in izmene!
In realitatea ‘care este” asta se intampla doar in visele noastre de marire/recorduri sau in declaratiile ante-portas! Pe urma brusc ni se mai inmoaie lamentabil, dar vezi mai sus la P3, niciodata si nicicum din vina noastra.
De obicei soarta_cruda sau dusmanii_care_ne_poarta_pica_si_n-are_valoarea_mea sau karma_nemiloasa sau mama_natura_dezlantuita sau Doamne-Doamne ne da peste mana ca am uitat sa punem la ciorba victoriei si ingredientele de baza: cunostintele temeinice, antrenamentul serios, practica indelungata, profesionalismul in atitudine, disciplina autoimpusa, dotarile corespunzatoare, modestia in cotcodac si tarie in oua.
Noi santem baieti buni dar ne-a batut scarbile alea! – ar trebui scris pe steag ca deviza nationala!
Apropo de scris, recunoasteti zicerile:
- Suntem o echipă de yachting pornită să stabilească un record de viteză pe un velier de curse.
- De partea noastră e tinereţea. Totodată experienţa. Nu în ultimul rând, pasiunea.
- nevoia de adrenalină
- super-velier
- Cei patru temerari şi-au propus - şi aşa ambiţioşi cum îi ştim vor şi reuşi!
- Vom reusi fara indoiala. Suntem pregatiti din toate punctele de vedere.
- Avem cele mai tari harti, eperienta cat cuprinde, verificam cu atentie prognozele si o taiem catre Mangalia.
- Avem aparatura de navigatie cat cuprinde si cunostinte sa suplineasca eventuala lipsa a lor.
- Toți cei patru sunt campioni de yachting și navigatori experimentați.
In rest numai de bine si, daca se poate, mai incet cu pianul pe scari!
PS: M-am distrat copios, printre altele, tot citind despre Inalta: inalta in sus, inalta in jos, unde e inalta, inalta ne urmarea, pandeam inalta, am evitat inalta la milimetru, inalta s-a unit, etc. Tot timpul incercam sa mi-o imaginez pe Ciuhuleasca fugarindu-va prin Mediterana! Mersi mult!