Delivery Anglia-Grecia
-
- Oberstabsgefreiter
- Mesaje: 128
- Membru din: Vin Ian 27, 2012 10:51 am
Re: Delivery Anglia-Grecia
Bine ca nu a fost nimeni ranit. Cred ca e o situatie foarte nasoala sa te trezesti deodata fara "bete" si cu elica blocata.
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Delivery Anglia-Grecia
Patania asta mi-a adus aminte de faza de mai jos pe care am gasit-o mai demult intr-o carte.
Q: What caused you to retire?
A: Knocked down in Force 11 gale, thrown overboard, harness held, injured shoulder, torn main sail, torn jib sail, main compass broken, all electronic instruments out, batteries lost acid, VHF radio gone.
Q: By whom were you rescued?
A: Made port under own steam.
- Retirement questionnaire filled out by Colin Drummond, skipper of Sleuth Hound after 1976 Ostar
Q: What caused you to retire?
A: Knocked down in Force 11 gale, thrown overboard, harness held, injured shoulder, torn main sail, torn jib sail, main compass broken, all electronic instruments out, batteries lost acid, VHF radio gone.
Q: By whom were you rescued?
A: Made port under own steam.
- Retirement questionnaire filled out by Colin Drummond, skipper of Sleuth Hound after 1976 Ostar
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Gefreiter
- Mesaje: 15
- Membru din: Joi Apr 21, 2011 9:23 pm
Re: Delivery Anglia-Grecia
Herr Kapitän zur See, te lasaram noi sa-ti revii, da' totusi o relatare mai "en detail" nu meritam si noi?
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Delivery Anglia-Grecia
Mare lucru nu e de spus: a fost o livrare de rutina, mai putin finalul. Fara aventuri, fara recorduri, cat mai putin neprevazut.rexsailor scrie:Herr Kapitän zur See, te lasaram noi sa-ti revii, da' totusi o relatare mai "en detail" nu meritam si noi?
Vorba unui instructor din Solent: sailing is not leisure, it is working.
Etape de doua-trei zile maxim, cu intrat in port pt odihna echipajului si realimentare.
O sa incerc sa mai pun partile semnificative si lectiile invatate.
Parte din obiectivele mele mi le-am atins:
- vazut atitudinea, comportamentul si cunostintele inca unui skipper de delivery
- trecut unele din cele mai dificile pasaje tehnice: estuarul Tamisei, TSA de la Dover, partea de vest a Canalului Manecii unde incepe Atlanticul, Canal de Oussaint la intrarea in Brest. Toate au fost f instructive, de exemplu ruta de trecut Estuarul printre bancurile de nisip nu mi-ar fi dat vreodata prin cap s-o folosesc daca nu erau cunostintele locale ale proprietarului barcii.
- experimentat o barca cu chila lunga si o barca greeata in ketch
Parte nu: Biscaia, cele 3000 de mile si navigatia astronomica.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Matrose zum Deck schrubben
- Mesaje: 5
- Membru din: Mie Ian 30, 2013 8:38 pm
- Localitate: Bucuresti
Re: Delivery Anglia-Grecia
Daca se continua, dupa reparatii, drumul spre Grecia, este nevoie de un coechipier rezistent la raul de mare, cu ceva cunostinte de sailing, un pic de experienta, bun de munca si ca om de veghe noaptea pt a face reprizele de somn ale skiperului rezonabile, sunt gata. deoarece am ceva mai mult timp liber decat majoritatea ma declar disponibil si pentru alte... livrari
Don Basilio
Don Basilio
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Delivery Anglia-Grecia
De obicei echipajul il face firma si nu skipperul. Proprietarul angajeaza cu contract ferm o firma sa-i faca livrarea iar firma ii propune membrii echipajului, Skipperul nu are mare lucru de spus in alegerea echipajului, firma alege in functie de prioritatile ei. Desigur ca Cv-urile echipajului trebuie sa arate cat mai bine dar firma poate avea si alte prioritati cum ar fi la cei cu care am fost eu internshipul. Al treilea om in echipajul cu care am fost era un tanar care avea urmatoarea intelegere cu firma: ii platise o suma de bani iar firma trebuia sa-i asigure 12.000 de mile (da: douasprezece mii de mile) si training pana la calificarea de Yachtmaster Offshore. Asemenea interni au prioritate in fata oricui pt locurile de mates in echipaj. Detalii despre schema de apprenticeship aici. Nu stiu cat costa la Halcyon dar la altii in 2009 era 3500GBP.Don Basilio scrie:Daca se continua, dupa reparatii, drumul spre Grecia, este nevoie de un coechipier rezistent la raul de mare, cu ceva cunostinte de sailing, un pic de experienta, bun de munca si ca om de veghe noaptea pt a face reprizele de somn ale skiperului rezonabile, sunt gata. deoarece am ceva mai mult timp liber decat majoritatea ma declar disponibil si pentru alte... livrari
Don Basilio
Apoi sant cei carora firma le este datoare dintr-un motiv sau altul. De exemplu daca au promis o delivery lunga si trebuiau sa faca 3000 de mile si din varii motive au facut doar 400 firma va face ceva sa se rascumpere, va incerca sa-l bage pe respectivul intr-un echipaj la un alt delivery lung in asa fel incat omul sa-si faca suma pentru care au vorbit initial.
Alta categorie sant cei pe care firma ii pregateste pt a deveni skipperii lor (probationary mates) si ii da pe mana unul alt skipper in care au incredere sa-i verifice cum se comporta si cat stiu si daca ar fi capabili pe viitor sa duca o barca in siguranta.
Alta categorie sant cei care vin odata cu barca: fie proprietarii fie, daca barca e luata prin alta firma, firma asta poate vrea si ea sa-si bage un om in echipaj.
Alta categorie sant cei care vin din partea unor scoli de iahting cu care firma are angajament sa le asigure Mile Building pt varii grade: YM Offshore sau Ocean in principal.
Alta categorie sant cei care au platit direct la firma pt Mile Building, sant firma care mai fac un ban si in felul asta.
Asa ca draga Don daca vrei crew cel mai bine e sa contactezi direct firmele de delivery si sa le trimiti CV-ul si conditiile tale si poate asa prinzi ceva!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Delivery Anglia-Grecia
Un mic exercitiu pentru cand avem vreme de navigat din fotoliu:
- folosind orice harti vreti (pachetul de harti vectoriale cm93 editia 2011 e disponibil pe net si destul de proaspat sau la fel Navionics UK pt Android) faceti un passage plan de la Ipswich pana la Dover. Sa vedeti surpriza, ce inseamna cunostintele localnicilor si in consecinta ce ruta am folosit! Curaj ca nu e complicat!
- folosind orice harti vreti (pachetul de harti vectoriale cm93 editia 2011 e disponibil pe net si destul de proaspat sau la fel Navionics UK pt Android) faceti un passage plan de la Ipswich pana la Dover. Sa vedeti surpriza, ce inseamna cunostintele localnicilor si in consecinta ce ruta am folosit! Curaj ca nu e complicat!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Delivery Anglia-Grecia
Nici un curajos cu un passage plan Ipswich - Dover? Haideti ca e mai interesant decat credeti! Sa vedeti ce surprize aveti!
Si vad ca se poate si mai rau in problema cu ruptul catargelor!
http://youtu.be/pe3y914XCbY" onclick="window.open(this.href);return false;
Si vad ca se poate si mai rau in problema cu ruptul catargelor!
http://youtu.be/pe3y914XCbY" onclick="window.open(this.href);return false;
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Delivery Anglia-Grecia
Una din invataturile trase dupa incident:
- asemenea scule nu sant cerute chiar degeaba a fi prezenta obligatoriu pe barca de catre clasificarile RYA, MCA si ISAF.
Cele din poza de mai jos costau 45 RON in targul de sambata din Militari. Daca am fi avut una din asta pe barca scapam mult mai repede si poate intram in port cu motorul nostru.
A doua:
- calculul mareelor si al curentilor de maree poate fi crucial in unele cazuri.
Aici e o pagina din cartea : 200 skipper's tips de Tom Cunliffe cu un passage plan dinspre Brest spre Channel. Meserie, te halesc pe paine!
- asemenea scule nu sant cerute chiar degeaba a fi prezenta obligatoriu pe barca de catre clasificarile RYA, MCA si ISAF.
Cele din poza de mai jos costau 45 RON in targul de sambata din Militari. Daca am fi avut una din asta pe barca scapam mult mai repede si poate intram in port cu motorul nostru.
A doua:
- calculul mareelor si al curentilor de maree poate fi crucial in unele cazuri.
Aici e o pagina din cartea : 200 skipper's tips de Tom Cunliffe cu un passage plan dinspre Brest spre Channel. Meserie, te halesc pe paine!
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!