Marina Galati

Locuri pe unde am fost: sfaturi, recomandari, atentionari, tepari
Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Marina Galati

Mesaj necitit de Florio »

andy scrie:Florio, tu crezi ca autoritatile locale (oricare ar fi ele GL, TL, CT etc etc) sunt interesate in lucrari de durata ?? Pai altfel cum sa le iasa si lor "de o savarina" daca vine unul ca tine si construieste o chestie care dureaza 20 de ani ?? Auzi ... si la jumatate de pret ... :mrgreen:

Ca idee, iaca atasat pe ce se vor cheltui 1.300.000 Euro la mine in cartier (pentru cei interesati numarul anuntului de licitatie este 333256) :lol: :lol: :lol:

Eu ce sa zic, oameni buni ? Ca daca mai pun iar accent pe ideea presiunii sociale, ma ia lumea drept instigator .
Iar altceva nu are cum sa functioneze in tara asta si dealtfel nicaieri in lume.
Doar o reactie sociala serioasa, sustinuta, poate determina o clasa politica sa fure mai putin si sa foloseasca banii nostri mai bine in folosul nostru.

Pana atunci, vom fi spectatori la delapidari masive si lupte politice stupide .
In ultima vreme lumea face partizanate cu mult patos : unii cu Basescu (au ! ) altii cu orice oponent apare . Uitand ca de fapt niciunul dintre noi, cei multi, nu insemnam nimic pentru aceste tabere politice, decat in masura in care ne putem ridica vocea .

ghrt
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 132
Membru din: Vin Mai 13, 2011 11:46 pm

Re: Marina Galati

Mesaj necitit de ghrt »

Da, marea majoritate preferă să susțină oameni (eventual indiferent ce fac ăia), nu anumite idei și pe cale de consecință pe cei care se străduie să le înfăptuiască.
Dar nu vreau un post politic. Dacă cei din Galați (mă refer la presă, ONG-uri și în general cetățenii votanți) sunt mulțumiți cu ce a făcut onor' primarul, și viitoarele lucrări vor fi la maxim același standard de calitate.
Niște scandal făcut de ONG-uri și presă (ce implică de obicei voturi pierdute și dosare penale) ar putea pune suficientă presiune încât lucrările viitoare să fie mai bune.
Chiar așa, barcagii din zonă de ce nu își fac o asociație care să se străduie la unison pentru îmbunătățirea infrastructurii locale?

Avatar utilizator
Vali
Obergefreiter
Obergefreiter
Mesaje: 47
Membru din: Mie Apr 20, 2011 9:30 pm
Localitate: Galati
Contact:

Re: Marina Galati

Mesaj necitit de Vali »

Fiindca nu se prea pot numi barcagii cei care frecventeaza "marina" din poze. E vorba exclusiv de salupisti de figuri, care-si vantura cotoarbele in bikini la puntea prova. Barcagiii pasionati sau pescarii isi tin barcile in cu totul alte locuri. In general, lumea se descurca pe la alte debarcadere, pontoane sau direct la vapoare, iar marina din poze are cel mai prost renume: e scumpa, expusa, iar acum si paradita.
Cand voi avea din nou un velier mai mare la apa, cred ca am sa-l duc la Braila, fiindca acolo pe Dunarea Veche si traficul naval, si fenomenele meteo (vant, valuri)sunt mai prielnice pentru tinut barca.
Small boat - big smile, Big boat - no smile

ghrt
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 132
Membru din: Vin Mai 13, 2011 11:46 pm

Re: Marina Galati

Mesaj necitit de ghrt »

Vali scrie:Barcagiii pasionati sau pescarii isi tin barcile in cu totul alte locuri.
Deci ar fi ceva muşterii de o asociaţie cu un interes comun, care să încerce să determine Primăria sau cine are bani de cheltuit pe acolo să facă ceva funcţional şi pentru barcagii. Până când nu va exista aşa ceva, cred că lucrările care se vor face vor fi de tip Mazăre, deoarece nu are cine să ceară mai mult. Prin primării nu prea se găsesc oameni şi pricepuţi şi cu putere de decizie şi buni manageri, sunt doar câteva oraşe în RO unde lucrurile au mers bine.

Avatar utilizator
andy
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 154
Membru din: Mar Oct 25, 2011 8:04 pm
Localitate: 43°50'15.41" N 28°35'29.27" E
Contact:

Re: Marina Galati

Mesaj necitit de andy »

Vali scrie: Barcagiii pasionati sau pescarii isi tin barcile in cu totul alte locuri.
Corect, in cazul asta la mine "in cartier" exista deja, pe langa cele 2 marine (Mangalia si Limanu) inca 2 marine:
- pescarii ce isi tin barcile pe digul din fata spitalului (chiar langa cazemata lui Puiu: http://www.cazemata.ro/
- pescarii ce isi tin barcile sub podul care duce spre insulita Mangalia - aici e chiar si o asociatie a lor
Ca sa inchei off-topicul meu va mai dau un link ce merita citit: http://www.dorderomania.ro/08/reporter.php

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Marina Galati

Mesaj necitit de skipper »

Pentru toti cei interesatI:

MDRT prin numai 2 Agentii de Dezvoltare Regionale (S-V Oltenia si Centru) a lansat cererea de proiecte pt domeniul major de interventie 5.2 “Crearea, dezvoltarea, modernizarea infrastructurii de turism pentru valorificarea resurselor naturale și creșterea calității serviciilor turistice"

In Ghidul solicitantului gasim ca eligibile si
- Crearea de porturi turistice, inclusiv debarcadere amplasate pe lacuri de agrement;
- Amenajări specifice sporturilor nautice;

Valoarea totală a proiectului (suma tuturor cheltuielilor eligibile şi neeligibile aferente proiectului) trebuie să fie cuprinsă între
• 700.000 – 89.000.000 RON, pentru proiectele implementate în localităţi din mediul urban sau în staţiuni turistice balneare , climatice şi balneo-climatice (indiferent dacă sunt localizate în mediul rural sau urban).
• 6.400.000 -89.000.000 RON, pentru proiectele implementate în localităţi din mediul rural.


Solicitanti eligibili:
- Unităţi administrativ-teritoriale (autorităţi ale administraţiei publice locale)
- Parteneriate între unităţi administrativ-teritoriale (autorităţi ale administraţiei publice locale)
- Asociaţii de dezvoltare intercomunitară
- Parteneriate între unităţi administrativ-teritoriale (autorităţile ale administraţiei publice locale) şi ONG-uri


Teritoriul de implementare a proiectelor corespunde celor doua regiuni de dezvoltare.
Imagine
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

ghrt
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 132
Membru din: Vin Mai 13, 2011 11:46 pm

Re: Marina Galati

Mesaj necitit de ghrt »

Da, dar ei îţi acoperă doar o cotă de maxim 50% (cred că ăsta-i %, prin Bucureşti & Ilfov e de doar 30% că suntem mai dezvoltaţi), restul pui de la tine. Trebuie o parte din cheltuieli să le faci înainte de semnarea acordului de finanţare.
Şi banii ăştia nu prea umblă pe stradă neînsoţiti.
Probabil că o asociaţie mare şi serioasă, care avea şanse de a construi o marină profitabilă (nu ca ălea greceşti, unde nu plăteşti cheiajul) ar fi putut totuşi să acceseze o astfel de finanţare, mai ales cu ceva sprijin de la autorităţi pentru concesionarea terenului. Oricum, treaba e cam încheiată, am impresia că ultimele strigări au fost anul ăsta (nu mai e nici timp şi nici nu prea mai sunt bani).

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Marina Galati

Mesaj necitit de Florio »

ghrt scrie:Da, dar ei îţi acoperă doar o cotă de maxim 50% (cred că ăsta-i %, prin Bucureşti & Ilfov e de doar 30% că suntem mai dezvoltaţi), restul pui de la tine. Trebuie o parte din cheltuieli să le faci înainte de semnarea acordului de finanţare.
Şi banii ăştia nu prea umblă pe stradă neînsoţiti.
Probabil că o asociaţie mare şi serioasă, care avea şanse de a construi o marină profitabilă (nu ca ălea greceşti, unde nu plăteşti cheiajul) ar fi putut totuşi să acceseze o astfel de finanţare, mai ales cu ceva sprijin de la autorităţi pentru concesionarea terenului. Oricum, treaba e cam încheiată, am impresia că ultimele strigări au fost anul ăsta (nu mai e nici timp şi nici nu prea mai sunt bani).
Da, ultima strigare e acum in septembrie, dupa care expira acordul nostru cu finantarile . Speranta multora pentru 2013 este ca avand in vedere absorbtia infima a fondurilor europene ( chiar daca "PRESEDINTELE NOSTRU" declara ca doamna NUTZI e eficienta maxima a absorbtiei fondurilor europene), sa se dea o derogare pentru termenul limita din anul acesta . Altfel la anul va fi liniste totala pe directia dezvoltarii romanesti cu fonduri din afara .
Consiliile locale nu inainteaza asemenea programe din cateva motive :
1. Nu stiu. Toti sunt atat de slab calificati incat habar nu au de nimic.
2. Nu isi bat capul. Din programele de finantare se poate fura mai greu si riscurile sunt mai mari, pentru ca se verifica .

Am facut si fac proiecte care au finantare europeana, de la pensiuni, la hoteluri, fabrici, ferme, pana la observatoare astronomice ; ma lovesc tot timpul pe de o parte de oameni inepti din municipalitati, pe de alta parte de functionari obtuzi , angajati ai organismelor de acordare a acestor fonduri . Combinatia asta letala, da si absorbtia infima de fonduri nerambursabile .

Ca un exemplu de ineptie municipala, care nici macar nu are legatura cu fondurile europene :
Proiectez un cartier de peste 200 de locuinte, intr-o localitate , langa Bucuresti. Compania investitoare se hotaraste sa faca un drum asfaltat de cativa kilometri, pana la acea localitate . Adica baga bani foaaarte multi si dau acces rapid intre doua localitati, pe locul unde este o carare mocirloasa, pe camp, numita "drum comunal" . Ce credeti ca spune primarul localitatii, cand se inainteaza documentele pentru autorizatie ? Simplu, nu e de acord :) .
Discutiile si cerintele neoficiale nu le spun, fiindca e caz actual si trebuie sa fiu discret.
Astia sunt oamenii, cu ei defilam !

Avatar utilizator
Vali
Obergefreiter
Obergefreiter
Mesaje: 47
Membru din: Mie Apr 20, 2011 9:30 pm
Localitate: Galati
Contact:

Re: Marina Galati

Mesaj necitit de Vali »

Revenind la marina din Galati, problema nr. 1 a fost ca nu s-a gasit dupa construirea mini-portului nici o firma care sa-l asigure. Pe de alta parte, ferice de asiguratori ca nu s-au bagat, fiindca dupa dezastrul din martie anul asta sigur "ar fi luat-o in mana" la modul barbar. S-a publicat in ziarul local Viata Libera ca valoarea initiala a investitiei a fost de 1 milion de euro, iar dupa distrugerea cauzata de gheata din martie, valoarea reparatiilor ar fi de 800.000 euro.

Daca numaram barcile parcate la pontoane, si inmultim cu taxele de cheiaj destul de mari, constatam ca nici in cateva decenii nu se vor strange banii necesari reparatiei. Mai ales ca mini-portul e folosit maxim 3-4 luni pe an. Iar daca ne gandim ca distrugerea din martie cauzata de gheata se poate repeta oricand, ne dam seama ca totul a fost gandit foarte prost, locul ales a fost nepotrivit, iar lipsa asigurarii pune capac eforturilor de re-aducere la capacitatea initiala. Aa ca ma tem ca imaginea actuala a stalpilor indoiti va dainui pentru multa vreme, asta daca nu s-or gandi sa-l desfiinteze, daca se distruge mai mult.
Small boat - big smile, Big boat - no smile

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Marina Galati

Mesaj necitit de skipper »

Nu l-a asigurat nimeni pt ca pur si simplu nu se poate asigura!
Firmele de asigurare sant orice dar nu proaste: stiu foarte bine valoarea lucrurilor si a fiintelor si stiu la ce rata se pot asigura! Au oameni special instruiti care asta fac: calculeaza preturi! Daca vrem sa vedem cat valoreaza viata noastra mergem si intrebam unul din astia si apoi ne crucim.
Ca sa asigure marina GL probabil ca ar fi cerut costul de constructie plus valoarea barcilor plus valoarea daunelor pt terti.

E vizibil pentru orice om cu bun simt ca acolo sant greseli fundamentale de proiectare:
- nu am vazut marina cu intrarea la ponton oblica fata de curent. Pt unele barci e f dificil spre imposibila intrarea si mai ales iesirea din asa ceva.
- nu am vazut marina direct in cursul unei ape curgatoare despre care se stie ca ingheata si face sloiuri. Nu gheata e periculoasa pt barci si infrastructura ci sloiurile. De aceea si exista locuri anume amenajate din timp unde "se duc navele la iernat".
Iata niste exemple de marine pe rauri:
- marina Darcol din Belgrad: construita intr-un bazin separat
- marina Ada Tziganlia din Belgrad folosita si ca loc de iernat este pe un bazin seprat langa raul Sava
- iernaticul navelor mari din Belgrad, bazin separat pe Sava
- marina si iernatic in Budapesta pe bazin separat
- a doua marina in Budapesta pe bazin separat
- a treia marina in Budapesta, tot pe bazin separat
- marina in Viena pe un bazin artificial construit cu dig de protectie
- a doua marina in Viena, construita la fel intr-un bazin facut dupa dig de protectie
- marina pe piloni pe cursul unui afluent al lui Isonzo. Desi raul ingheata uneori nu curg sloiuri. Acest gen de amenajare e foarte comun intre Trieste si Venezia pe toate raurile. Dar tot acolo sant si marine facute in bazine separate.
- raul Medina din Cowes pe Isle Wright in UK e plin de marine si e cunoscut drept Mecca iahtingului datorita densitatii de barci si evenimente. Sant marine de toate felurile si in bazine si la piloni si la geamanduri dar raul nici macar nu ingheata.

In concluzie, asemenea gen de amenajare ca la GL nu am vazut nicaieri. M-as bucura sa gaseasca cineva un alt exemplu care sa arate ca nu santem singurii fraieri.
Pt ca nu e altceva decat fraiereala pe bani publici, in cazul de fata majoritar ai UE.
Pana s-a ridicat asemenea minunatie multa lume a dat cu pixul: au fost cei care au proiectat, verificatorii de proiect, evaluatorii MDRT, verificatori de la CJ GL - beneficiarul proiectului, verificatori de al Directia Dezvoltare Regionala a Comisiei UE, si inca altii de la varii institutii cu atributii in zona (Inspectoratul in Constructii, Apele Romane, Regionala Dunarea de Jos, etc).
Toti au spus ca e bine asa, dati-i inainte! Daca intrebau pe primul pescar batran de pe faleza le putea spune ce greseau dar i-a durut in anus.

Nu am intalnit in vreun proiect la care am lucrat oameni la noi care sa stie sa proiecteze o marina. Chiar la cele mai mari firme de proiectare de la noi, cu actionariat si conducere straina, ies rasoalele pe banda (clasica e aia cu autostrada spre Ploiesti construita prin mlastina pt ca au omis studiile geotehnice)
Cea mai frecventa eroare de proiectare la porturi fluviale pe care am vazut-o la noi nu este ceva complicat cum ar fi studiul curentilor ci este ceva mult mai simplu: cheul este inclinat, nu drept. Exemplu portul din Corabia:

Imagine

Toate "porturile turistice" planificate pe Dunare ale caror Studii de fezabilitate le-am vazut aveau cheuri inclinate. Chiar si cel de la Calarasi la care am lucrat direct avea tot asa; cum s-ar putea lega o barca acolo nu imi imaginez. Cand am incercat sa le explic ca nu e bine, domnule chestor, au zis ca asa se face. Exceptia de la regula asta e marina Sf Gheorghe, or fi intrebat pescarii.

Ca sa inchei expozeul plin de amaraciune: singura solutie pe care o vad e o marina sau orice facilitate in finantare 100% privata.

PS Vad acum ca nu de idei nastrusnice ducem lipsa: Somesul navigabil!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Scrie răspuns