Fastnet

Despre cursele de barci, regate, raliuri, transaturi, et caetera
Scrie răspuns
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Fastnet

Mesaj necitit de skipper »

Fastnet – cursa de legenda


Maine 14 aug la ora 11.00 BST se va da startul din fata Royal Yacht Squadron in Cowes la Rolex Fastnet Race, una din cele mai celebre curse off-shore din lume, poate cea mai celebra daca n-ar fi si Sydey –Hobart, Route du Rhum si alte Transpac-uri!

Inaugurata in 1925 de catre Royal Ocean Racing Club (RORC) si desfasura la fiecare doi ani, a ajuns deja la a 44-a editie si a devenit in timp un jalon obligatoriu pentru impatimitii curselor nautice. Tragedia din editia 1979 a facut-o si mai celebra: din 303 echipaje la start au ajuns la finis numai 85 si s-au inregistrat 15 victime in urma unei furtuni de o rara violenta cu vanturi de 9-10B si valuri de 15m.

Cursa se desfasoara pe un parcursul total de 608MM intre Cowes in Solent, Mecca iahtingului britanic si farul Fastnet, supranumit si Lacrima Irlandei pentru ca era ultima bucata de pamant irlandezi pe care o vedeau emigrantii spre America.
Este o cursa foarte simpla in traseu cu o singura baliza si fara restrictii : oricine se poate inscrie. "The name of this great game is ocean racing, and it is also known as the king of sports." So proclaimed Joseph Weston Martyr, the inspiration behind the creation of the Fastnet Race.

Traseul trece pe langa cateva puncte faimoase pentru navigatori: The Needles, Portland Bill, Start Point, Cap Lizard, Land’s End, Fastnet Rock, Bishop’s Rock din Insulele Scillies si digul de larg din Plymouth.
Cowes – Needles 16 MM
Needles – Portland Bill 34 MM
Portland – Start Point 54 MM
Start Point – Lizard 60 MM
Lizard – Lands End 22 MM
Land's End – Fastnet 170 MM
Fastnet Rock – Scillies 154 MM
Scillies – Lizard 51 MM

Anul acesta sant 320 ( dupa unii chiar 350) de barci si 3000 de membri in echipaje inregistrate din 19 tari, record al cursei – precedentul record fusese in tragicul an 1979. Tarile participante: Austria, Belgia, China, Finlanda, Franta, Great Britain, Germania, Hong Kong, Irlanda, Italia, Lituania, Olanda, Noua Zealanda, Norvegia, Rusia, Elvetia, Suedia, Emiratele Arabe Unite si SUA. Romania, tara cu un marinar presedinte, nu este printre ele, santem prea ocupati sa sarbatorim Ziua Marinei!
Cererea pentru inscrieri a fost atat de mare incat lista s-a inchis dupa cateva zile dela deschidere iar oficialii au trebuit sa faca nsite artificii, inventand clase noi , pentru a putea face mai multe locuri.

Printre echipajele din acest an gasim cateva nume celebre :
- Loick Peyron va skipperi Maxi Banque Populaire V, cel mai mare trimaran de curse din lume, 140 picioare. Va trece efectiv dintr-o cursa in alta : azi va fi la Cascais pentru sferturile de finala la America’s Cup Match Race si maine dimineata ia startul in UK ! Intr-un interviu declara ca pentru el Le Fastnet est un joli voyage ! Ii e usor s-o spuna dupa ce debutul in Fastnet si l-a facut cu maxi catamaranul Fuji si in plus a si castigat cursa o data ! Si dupa cum se arata prognoza meteo acum are toate sansele sa bata recordul cursei !
-Franck Cammas pe Groupama 4, bun antrenament pentru Volvo Ocean Race care va incepe in Octombrie. Nu va fi singurul echipaj din VOR care va lua startul si in Fastnet : Abu Dhabi Ocean Racing, Groupama Sailing Team si Team Sanya se vor intalni pentru prima data intr-o cursa oficiala si-si vor putea masura puterile. Cammas declara deja ca pentru el e important si sa castige dar si sa se poata compara cu ceilalti si sa traga cat mai multe invataminte din experienta asta.
- Bilou pe noul trimaran din clasa MOD70, Veolia Environnement 02, o premiera si pentru el si pentru echipaj si pentru barca si pentru clasa. Prima cursa oficiala pentru o barca din aceasta clasa ! La véritable pression sera, toujours, toujours, de ne rien casser et de garder la bateau à l'endroit.
- intre cele 7 barci inscrise la clasa IMOCA 60 intalnim cateva nume cunoscute : neobositul Alex Thompson care de data asta va lasa vedetele (si vedetismele ???) pe mal, Marc Thiercelin si Jean-Pierrre Dick.
- cea mai mica barca inscrisa este Brightwork (UK) un iaht de croaziera de 30 picioare!

Recordul de batut la monococi este stabilit in 2007 de minunea ICAP Leopard (am avut norocul sa-l vad de aproape in Azore in 2009, Doamne, ce mai barca SF !) de 1 zi, 20 ore, 18 minute!
Outright multihull race record a fost stabilit de Loick Peyron pe trimaranul clasa ORMA 60 Fujicolor (FRA) in 1999 la 1 zi 16 ore si 27 minute.
Outright course record a fost stabilit de Steve Fossetts pe catamaranul de 125ft PlayStation in 2002 la 1 zi 11 ore si 17 secunde.


Hai Romania !
Ultima oară modificat Lun Aug 15, 2011 8:48 pm de către skipper, modificat 1 dată în total.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Fastnet

Mesaj necitit de skipper »

Audio live la Radio Fastnet.
Tracking pe situl RORC
Flux de stiri pe Twitter si Regattanews.


Start azi la 11 ora lor dupa ce la sedinta skipperilor de dimineata li s-a comunicat, printre altele, sa fie atenti sa nu se loveasca de petroliere (aluzie fina) si ca daca vine vreunul din spate o sa-i anunte ei (organizatorii) la radio pe 72VHF. Nu de alta dar s-au mai vazut cazuri si "MCA nu e foarte fericita"
Imagine

Primele au plecat la startmulticocile mari in frunte cu Maxi Banque Populaire V.
Spectacol asigurat: 20 noduri viteza in Solent.
Imediat dupa Needles vulpea Peyron se duce pe langa tarm si mentine peste 15 nd in vreme ce Gitana 11 cu Bilou pe urme aleg largul si gresesc.
Pana intorc spre tarm BP V e departe si tine deja 22 nd.
Stupoare in sala: a cincea barca la Needles e Phaedo, catamaranul celor de la Sailing Anarchy, jos palaria pt initiativa. E drept ca si barca ii ajuta un pic, e numai un Gunboat 66. A se vedea filmarile de la Heineken Regata de la ST. Martin din martie cam cum stie barca asta sa mearga!

Desi e ultima ca pozitie in cursa, la vreo 15MM de BP V, datorita handicapului este in continuare prima in clasa MOCRA. C-asa-i in tenis!

14.12 BSTL BP V preia conducerea clasei cu un avans de 16MM fata de Phaedo si mentine o viteza de peste 20 nd cautand in continuare vant mai tare pe langa coasta travers Weymouth.
Clasament MOCRA: BP V, Gitana 11, Veolia, Race fo Water, Phaedo.
La clasa Volvo 70 Abu Dhabi e cu putin in fata lui Groupama la Needles urmati la o mila de chinezii de la Team Sanya.
La IRC CK, clasa plecata ultima, Leopard trece Needles urmat aproape de Rambler care isi doreste mult revansa.

Imagine

19.00BST
MOCRA: BP V in frunte cu 21 nd - continuand la media asta pot termina cursa in sub 30 de ore iar daca dupa ce trec in cateva ore de Land's End au vnt 20nd de travers pot scoate medie de 30nd (au mai facut-o, au scos si 38nd medie pe 6h) pot termina cursa in sub 24 h! Urmaritori: Gitana 11, Veolia, Race fo Water, Phaedo.
La Volvo 70 Abu Dhabi continua sa conduca urmat aproape de Grupama si la 12 MM de Team Sanya. Ce-o fi cu Cammas?
La IRC CK, Leopard e shoulder la shoulder cu Rambler care a reusit sa treaca peste cateva probleme tehnice: un vinci blocat si un foc mare rupt. Acum se chinuie sa repare vela fara de care nu prea pot fata asalturilor felinei pe urmele lor. Frumoasa poveste cu acest Rambler 100, urmasul lui Rambler 75 care s-a batut ca de la egal la egal cu felina in 2007. Payback time?


21.00 BST
BP V e la o ora de Lands End, capatul de vest al Angliei. De acolo intra in Marea Celtica si cu vant de fata-travers ar putea urca la cele 30 de noduri care sant viteza ei "buna" de curse. Deocamdata e urmarita la cateva mile de Gitana , un trimaran cu aproape 10 m mai mic. Se pare ca Sebastien Josse, skipper pe Gitana, aplica o tactica pe care am mai vazut-o si altadata: se tine scai de unii pe care ii stie mai buni. Asa ceva i s-a intamplat la Ruta Romului lui Michel Desjoieux iar toti cei care l-au urmat orbeste au pierdut pentru ca ruta de sud a fost cea cu ghinion. Aici insa problema e alta: la vant strans ca pana acum a mers dar cand BP V va vira tribord spre Fastnet va avea vant de travers iar aici, la acesta alura, Gitana nu mai are aceeasi polara. Si in general nu poti copia rutajul altui competitor decat daca ai aceeasi polara.
Ce face Josse daca Peyron continua pe cap W si trece si de Scilly doar a mai facut asemenea rutaje surprinzatoare chiar de curand, cand a batut recordul Insulelor Britanice? Posibil ca SJ va abandona urmarirea la un moment cat mai convenabil lui si va vira spre Fastnet lasandu-l pe Peyron la mila Domnului.
Iar pe Dumnezeul lui Joyon in seara asta il chema Vila, navigatorul Juan Vila!



Vad ca si cele doua MOD70 fac la fel: unul dupa celalalt, aceeasi trasa, isi schimba locurile intre ei din cand in cand, nu prea au fost siguri despre trasa ideala! Cand intra in Marea Celtica poate isi revin si-si intra in mana, in definitiv sant barci de offshore si nu de miutza la coasta. Allez Bilou!
track 21.00 BST.jpg
Dimineata la sedinta skipperii au fost atentionati, printre altele, sa-si instruiasca rudele ca sa nu sune la MCA imediat ce barca lor dispare de pe ecranul de tracking: "este posibil ca sistemul care urmareste peste 300 de barci sa dea erori si daca barca dvs. nu apare pe ecran jumatate de ora nu inseamna ca ati naufragiat!".
Un exemplu de eroare: la 25 de grade fata de vantul reeal Gitana avea 32 nd viteza iar BP V la 50 grade avea numai 22! Nu prea cred!

23.00BST
Nimeni nu vireaza spre Fastnet. Primele 4 barci tin WSW fara nici o ezitare!
Griburile dau de-abia de maine la pranz vant de travers 20nd pe fondul unei dorsale anticiclonice dinspre Normandia si a unei depresiuni in recesie la W de Irlanda, pana atunci de fata sau strans.
Ce bun era acum un program de rutaj, aflam imediat de ce sta toata lumea pe 240! Mi-a expirat Adrena de la sfarsitul lui iulie, nu l-am inoit si acum m-a prins pe picior gresit. Asa-i daca n-are omu' lucru' lui!

23.20 BST
Primul viraj de apropiere spre ruta cursei: Gitana pe 270 la travers de Scilly!

Si un mic calcul: daca in 12 ore a facut 211MM, atunci viteza medie a lui BP V este mult sub 20nd, ceea ce pentru ei trebuie sa fie foarte frustrant. La VMG stau si mai rau 182/12=15.15nd! Bye bye record? Sau mai bine Viva Vila!
00.30 BST
Gitana 11 e pe drum clar de Fastnet:15nd pe 309. Bp V in continuare pe 245! cu 18 nd. Vila, lumineza-ne!
Un lucru se vede si pe griburi: cu cat merg mai in Vest cu atat vantul va fi mai puternic maine! Sau poate stie Vila detalii proaspete despre dorsala care ii poate lasa in gaura pe cei care stau prea in est.

01.00 BST
BP V ia cap de NW, 306 si are uimitoarea viteza de 9 nd! Cred ca doare tare!
Gitana are 17 nd pe 329 cu 11 mile avans! Cam mare diferenta de viteza, iar da Yellowbrick eroare?
Cele doua MOD70 continua spre SW in urma lui BP V.
Gunboat-ul este mult in urma, la travers Plymouth, impreuna cu felina, Rambler si plutonul din Imoca 60. Volvo 70 sant si ele tot acolo, Cammas tot al doilea. ???

01.10 BST
In sfasit Maxi Banque Populaire a ajuns unde a vrut si monstrul s-a pornit pe inghitit mile: 34 de noduri pe 333. La viteza asta in 5-6 ore intoarce la Fastnet! Allez Loick, foncez!
Gitana e la 21 noduri, mi se pare corect, merge Yellowbrickul!

Cum o fi aratand un trimaran de 40 m cu catargul de 47 facand 35 de noduri in mijlocul marii pe luna plina? Asteptam pozele si mai ales clipurile video!

Later edit: cam asa!




11.00 BST
BP V a mers atza si reusit s treaca farul de la Fastnet cu Gitana la 8 MM in spate si acum continua pe latura de intoarcere cu numai 35 noduri. Mai are numai 214 MM pana la finis.
Gunboatul de-abia a trecut de Lands End si se taraie cu 11 noduri urmat de ceilalti 3 din clasa!
MOD 70 sant si ele la Fastnet, RFW in fruntem Veolia il urmeaza la 7 MM si amandoua merg cu 28-29 noduri.
Felina si Rambler nu se dezmint: sant in fruntea urmaritorilor cu circa 110 mile pana la Fastnet si acum avanseaza cu 15-16 noduri. Lupta stransa!
La Volvo 70 Team Sanya e in frunte urmata la sub 2 MM de Groupama si Abu Dhabi. Toti urca spre Fastnet cu 15-16 noduri.
Si la IMOCA 60 plutonul de 6 e relativ compact, conduce Cheminee Poujolait, Alex Thompson e la o mila distanta.
Restul sutelor de barci se chinuie inca in English Channel, catinel, catinel!

Din capitolul Minunile Yelowbrick: la clasa 40 e data in frunte o barca ce inca n-a iesit din Solent!

O alta sursa de tracking live: Marine Traffic unde se transmit informatiile receptionate prin AIS din toata lumea. Acum se pot vedea: Groupama, Beau Geste, Phaedo, Absolute Dreamer, Alegre plus plutonul compact de Figaro care au luat startul aseara in etapa de 2011 Solitaire du Figaro din Irlanda si vine din nord indreptandu-se spre Les Sables d’Olonne.
AIS luni 11.00 BST.jpg
13.40 BST
BP V e la 138 mile de finis si 50 MM de Scilly! Au mers cu peste 30 nd medie de azi dimineata.
Surpriza continua sa fie cei de pe Gitana 11 care reusesc sa se tina de BP V desi trimaranul lor e mult mai mic. Se mira si RORC intr-un comunicat:
The two largest trimarans in the record-sized Rolex Fastnet Race rounded the Fastnet Rock off southwest Ireland at around 0930 this morning. As expected Loick Peyron's Maxi Banque Populaire (FRA) was leading, but surprisingly just eight miles ahead of the Seb Josse-skippered Gitana 11 (FRA), despite the latter being just 77 feet compared to Maxi Banque Populaire's monstrous 140-foot long hulls. dar mai departe gresesc:
The reason Gitana 11 (FRA) is so close is that after leaving the Scillies to starboard she tacked north for the Rock earlier than her larger rival, sailing a substantially shorter course as a result.
In cazul de fata Gitana a castigat relativ putin asta-noapte virand mai devreme, "substantial" inseamna circa 10-12 MM , distanta pe care BP V o acopera in 20 minute!

Restul competitorilor inca sant pe prima jumatate a Marii Celtice. Greu la deal cu boii mici!

14.00 BST
Pe primul loc la clasa MOCRA apare un MOD 70, Race for Water desi e la 41MM in spatele lui Banque Populaire! Handicapul, batu-l-ar vina!

14.30 BST
Pe primul loc la clasa IRC 2 aflati pe la Lands End este La Réponse, un First 40 proprietatea lui Andrew McIrvine, nimeni altul decat Commodorul RORC, aflat la a 8-a participare. Mi se pare corect sa existe un pic de respect, ori santem gentlemani, ori nu mai suntem!

15.00 BST
BP V e la sub 100 MM de finishul la Plymouth! Au trecut o mare in 6 ore!
track Luni 15.00 BST.jpg
Colac peste traditionala pupaza: BP V trebuie sa treaca printre sutele de barci din flotele de Figaro Si IOC Fastnet ramase in urma! Si asta la 25 de noduri!
AIS luni 15.45 BST.jpg
19.00
BP V e la 15MM de finis,
Gitana 11 si Veolia se vad deja pe AIS, Race for Water e in prima pozitie a clasamentului desi e la 43MM de finis, pozitia a treia a plutonului.
Leopard si Rambler au intors deja la Fastnet, Hugo Boss e la 30MM.
In sfarsit Cammas pe Groupama 4 a trecut in frunte la clasa lui dar nu la mare distanta. SI mai e mult pana departe si vantul s-ar putea inteti acolo si marea ridica noaptea asta: depresiunea ii loveste cu o aripa!

19.49 BST
Loick anunta pe FB: 3 minute pana la finish.
Serverul RORC e down!
RORC isi cere scuze pe FB: The RORC Website is currently overwhelmed - apologies! We have 1000's of Page requests per second and are working to improve our server farm - please bear with us as we are upgrading our systems.
Trackingul ii da pe BP V dincolo de finish. Ia sa calculam: au facut 1 zi 08 ore si 49 min asa ca au batut ambele recorduri: cel al cursei stabilit tot de Loick Peyron in 1999 la 1 zi 16 ore si 27 minute si recordul traseului (spre deosebire de cursa, aici startul s-a luat de voie, in functie de fereastra meteo propice) stabilit de Steve Fossetts in 2002 la 1 zi 11 ore si 17 secunde.
Asta este, dar n-au iesit primii din clasa lor, handicapul bata-l vina, clasamentul final se face in timpi compensati!
Sa vedem si cronometrele oficiale ce zic!
Timpul oficial: 19H 48MIN 46S

Nou record al cursei: 32hr 48min 46s!

In timp ce BP V trecea linia de sosire in triumf, la travers de Plymouth o Contessa 32 cu numele Rainbow UK se chinuie in volte sa inainteze spre Needles cu 5 nd iar in fata ei, un pic mai norocos un Sadler 34 urmeaza linia tarmului un pic mai bucuros, poate, ca macar are drum drept!
Asta este Fastnet Race, o cursa pentru toti, indiferent de marimea buzunarului!
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Ultima oară modificat Mar Aug 16, 2011 10:27 pm de către skipper, modificat 1 dată în total.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Fastnet

Mesaj necitit de skipper »

Marti 02.00 BST

Comunicat de la Volvo 70 Team Sanya: very rough conditions.
Asta asa, ca sa nu uite baietii de ce e Fastnet faimoasa!
grib 16 aug 00.00.jpg
Gunboatul Phaedo mai are 200 MM pana la finis, e pe undeva in Marea Celtica spre Scilly. Primele 4 din clasa lui sant deja in Plymouth.
Groupama 4 cu Abu Dhabi la 6 MM in urma vireaza la Scilly. Am aflat ce s-a intamplat cu Cammas de-a mers asa greu in prima parte: probleme cu chila pendulara.
Leopard e la 20 mile NW de Scilly mergand fara probleme spre finis, "Problema" Rambler s-a rasturnat imediat dupa volta la Fastnet si toti cei 21 membri ai echipajului au fost salvati de Irish Coastgard! Nu frumos!
Imagine

Hugo Boss e al 5-lea intre IMOCA 60 la 40MM de primul din clasa PRB. Locul 5 din 4 competitori cati apar pe lista Yellowbrick. Halal!

11.00 BST

Abu Dhabi ajunge la finis inaintea lui Grupama 4 cu vreo 4 minute, castiga clasa VOLVO 70 si stabileste un nou record al cursei pentru monococi: 1 zi 18 hr 39 min. Team Sanya trece finisul la o ora dupa.
La IMONCA 60 prima trece PRC urmata de Vibrac Paprec 3, Cheminee Poujolat si Dafran. Dragutul de Alex Thompson de-abia e pe le Travers Scilly, 5 din 6. Ei, alta ra fi fost treaba daca avea si el macar o vedeta la bord, sa fi ramas Ewan inca o tura ca tot era de-al locului, sau sa se fi tinut Fastnetul in rada la Monaco altul ar fi fost rezultatul! Dar asa, fara presa sa te tot pozeze cu manechine si vedete, ce rost are sa te grabesti!
Imagine
Ewan McGregor sailuind din greu la Cowes week pe Hugo Boss.

Gunboatul Phaedo a ajuns si el la Scilly, bun si asa!
Leopard a ajuns si el la finis dar probabil cu un gust destul de amar: nu numai ca nu a avut cu cine se bate la clasa lui dupa ce Rambler s-a dat peste cap dar au mai venit si astia de la Volvo 70 care. cu barci mai mici, l-au batut in cursa si i-au si luat recordul! C'est beau le yachting!
Cei de la Class 40 au trecut de Fastnet si au luat cap de larg, 180. Las' ca si asa mergeau prea repede, se cred Leoparzi!
Rainbow UK a mai facut o volta si se apropie de Lands End: daca azi sant harnici or sa ajunga la capatul pamantului!

11.40 BSt
Comunicat de la Alex Thompson: asta noapte s-a oprit sa-i ajute pe cei de pe Rambler si cu aceasta minunata ocazie si-a stricat sania randei asa ca de atunci merge cu randa la a doua tertarola! Ca sa vezi ghinion de nesansa! Si ce lume: oamenii rai care nu cred faptele bune! Tzzz tzzz tzz! Totusi o mica nedumerire se ridica: daca accidentul s-a intamplat la 17.30 si toti naufragiatii au fost salvati de pescari, RNLI si Coastguard in 2hr30 min, pe cine mai salva Alex Thompson noaptea? O sa vedem la finis confirmarea sau infirmarea povestii: daca i se da sau nude catre comitetul de cursa un bonus de timp egal cu cel pierdut in operatiunea de salvare!

21.30 BST
Gunboatul e la 30 mile de finis si se pare ca au participat si ei la salvarea celor de pe Rambler.
Alex Thompson e la 10 mile de finis urmat la 11 mile de ultimul clasat din IMOCA 60.
Primul din Class 40 e la 133 mile, Rainbow UK a vazut Lands End si acum e pe cap de intoarcere, s-o fi saturat bietul om, iar colegul lui de suferinta, Brisbane Star, o Bavarie 37 ( ce ziceti de tupeu?) se chinuie bulgareste cateva mile dupa Lands End: sa se intoarca, sa nu se-ntoarca? Freebird, un Sadler 34, a luat-o direct spre Nord, nu i-o fi spus nimeni unde e Fasnetul sau e un bulgar la timona?

22.00 BST
Ajunge la finis si Alex Thompson in 2 zile 11 ore. Bun si asa, bine ca a adus barca intreaga! Despre bonusul de timp nu se aude nimic.

11.00 BST Miercuri
Mini-maxiurile se apropie si ele de finis: Near Miss e la cateva mile, Ambersen, Prokect si Jazz sant in Channel. Ran a ajuns deja dar nu cred ca suedezul a mai castigat si anul asta cu toate handicapurile lui.
Rainbow UK nu se lasa, a avansat de-aseara pana acum vreo 5 MM si acum face volte cu 1.5nd. Brisbane Star face la fel numai ca 5 mile mai sus.
Spre mirarea mea Freebird a cotit-o spre drumul bun si acum e pe la jumatatea marii.
A doua Contessa 32 pre numele ei Tehani este prin mijlocul marii spre Fastnet. Incapatzanatzi rau!
Morwenna, un cutter de 45" construit fidel dupa prima barca ce a castigat Fastnetul este pe undeva inainte de Lands End si mai are numai 434MM pana la finis. Cu media pe care a scos-o pana acum (2.4nd) ii vor trebui nu mai putin de 7 zile jumate sa termine cursa. In definitiv ce-atata graba !? Imi place mult descrierea cursei din punctul lor de vedere: After an excellent start Morwenna slipped down the field but, having made a brave navigational decision, is now clawing her way back up the pack. Brave indeed!

Imagine

17.00 BST
Rainbow UK, Freebird, Tehani nu se lasa: drum drept spre Fastnet! Si au si vantul larg! Neptun ii ajuta pe cei curajosi!
Morwena a trecut si ea de Lands End si se indreapta vitejeste cu 5 nd spre faimoasa stanca irlandeza.
Inca mai exista barci din clasa Multi in cursa: Paradox, un trimaran Dazcat 10 si Drama Queen, catamaran de croaziera Dazcat11 sant in Channel si se lupta cu vantul de fata. Fun total pe baieti!

Imagine

Imagine

20.00 BST
Dazcat-urile fac volte impotriva vantului si, ghinion, curentului de maree.
Cei 4 magnifici: Rainbow UK, Freebird, Brisbane Star si preafrumoasa Morwena merg atza cu 5-6 noduri dar anticlonul din zona o sa-i mai franeze un pic, prea luasera avantm ce-i aici: Cupa Americii? Tehani e deja la Fastnet!
RORC se plange intr-un comunicat de presa ca in ultimele 24 de ore n-a mai avut decat 5 finalisti. De faptul ca barca La reponse a commodorului a trebuit sa se retraga, de asta nu se plang. Gentelmani!
Gentlemani si americanii de pe Gunboatul Phaedo: acum aflam ca pe cei cinci pierduti in apa de pe Rambler i-a salvat barca lor de urmarire!
Aflam si cine mai era in echipajul barcii care a venit dupa Hugo Boss: Luc Alphond. Dupa ce a castigat la Paris - Dakar s-a apucat de schi si acum de sailing! Bravos, Clistax!
Si in final: As of 1700 BST the Rolex Fastnet Race had 18 boats finished, 266 still racing, and 30 retired.
Confirmat: Bilou pe Veolia a castigat Fastnet la clasa Multihull, desi ajuns dupa BP V timpii de cursa se ajusteaza dupa handicapul IRC si asa Bilou urca prima treapta a podiumului. Chapeau!


02.00 BST Joi
Incepe bulucul!
tracks 0200 joi.jpg
12.00 BST
Petrecerea, pardon, bulucul continua!
Comunicat RORC: 52 barci au trecut linia de finis numai in ultimele 12 ore, printre care si Ambersail, un mic VOLVO 60 (ex-“Assa Abloy”), prima barca participanta din Lituania. La 70 de barci ajunse la finis cum o fi acum in puburile din portul Plymouth?
La clasa Multi, Dazla, un Dazcat 45 e inca pe drum, 15MM de finis!
Morwena e mult in fata, mai are 35MM si intoarce la Fastnet impreuna cu suratele Brisbane Starm Rainbow UK & Maybird.
Ultima barca din cursa este tot un pilot cutter Edith Gray care a trecut de 30 mile Lands End. Un loc pentru a participa in cursa pe Edith Gray costa 3400EUR.
Imagine

13.00 BST
Gand la gand cu bucurie: RORC nu ne lasa la greu si ne arata si ce se intampla dupa finish! Sa fie primit!

.

17.00 BSt
Au ajuns la finis 107 barci, s-au retras 39 si sant inca in cursa 168.
Imagine

20.30 BST
Dupa calcularea timpilor ajustati in functie de handicap a iesit drept castigator overall iahtul de 73" RAN al suedezului Niklas Zennström, e pentru a doua oara consecutiv cand este invingator si castigator al prestigioasei Fastnet Challenge Cup. Bravo lor, Hai Romania!

Imagine

06.00 BST Vineri
Comunicat RORC" It is nearly 6 in the morning, but a few hundred sailors are trying hard to empty the bar. However, so far they have not succeeded.
Alte probleme: congestia radio la sosire in PLymouth unde nu mai au loc de vorbit nici Berthing Master sa-i duca la parcare nici oficialii cursei sa confirme sosirile. Asa-i daca s-au inghesuit toti acum, nu puteau sa vina odata cu Bilou ca aveau loc atunci?
Asta-noapte intre 00.00 si 02.00 au trecut linia de finis 105 barci, aproape o treime din totalul barcilor inscrise.
Cursa si petrecera continua.

16.00 BST
Circa 25 de barci ramase in cursa.
Un Dufour 45 e la 60 de mile de finis, Freebird = Sadlerul 34 e la 30 mile de Scilly, Rainbow Uk = Contessa 32 e la 60 mile alturi de Brisbane Star = Bavaria 37, Morwena e la 100MM si Edith Grey tocmai da coltul. La Fastnet! Sau nu-i merge Yellowbrickul?! Iar???
Diseara festivitatea de premiere la Playmouth.
Banque Populaire V este deja inapoi la baza din L'Orient unde a fost scoasa azi din apa pentru o revizie completa. Cat mai e pana in octombrie cand se vor aseza din nou la start pentru Trofeul Jules Verne?
00.00 BST Sambata
Tehani a trecut de Lizard Point, Freebird, Rainbow Uk, Edith Grey si Brisbane Star sant pe langa Insulele Scilly, Morwena mai are 50MM pana la Scilly si ultima e Maybird la vreo 20MM in urma.

15.00 BST
Primul din cele trei cuttere a ajuns la finis Edith Grey, Morwenna e spre Lizard si Maybird la Scilly. Ultima din cele doua Contessa 32, Rainbow UK, a trecut Lizzard si mai are 40MM iar Bavaria 37 mai are 20MM.
Imagine
Edith Grey la finis

Hugo Boss a primit timp in plus pentru ajutorul dat la salvarea celor de pe Rambler.
Dupa ce au reusit s-o redreseze in larg, Rambler a ajuns tractata pana in portul Baltimore din Irlanda. Good job! Valoarea iahtului: 7-10mEUR.
Imagine

Dumineca dimineata a ajuns si ultima barca, Maybird, la Plymouth, aseara s-au dat si premiile, toata lumea acasa, ne vedem in 2013. Hai Romania!
Imagine
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Fastnet

Mesaj necitit de skipper »

Rambler a fost adus in port si intors cu opera moarta in sus dupa ce a savirat acum o saptamana.

Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Fastnet

Mesaj necitit de skipper »

Revolta lui Sir Robin Knox Johnston si Sir Ben Ainslie pentru ca BBC nu a transmis de la startul Fastnet 2013


BBC promotes 'elitist' view of sailing, says Sir Robin Knox-Johnston
One of Britain's most successful sailors has accused the BBC of promoting an "elitist" view of his sport and failing to give it sufficient coverage.
By Hayley Dixon and agencies

Sir Robin Knox-Johnston said the corporation was obsessed with football and cricket and had forgotten we are a maritime nation.

He said the country had developed "sea blindness" and claimed sailing was in fact open to all - "whether a bricklayer or Duke."

But without publicity our young sailors struggle to get sponsorship and therefore compete on an international scale, added the 74-year-old, who was the first man to complete a single-handed non-stop circumnavigation of the globe.

His comments, which were supported by Olympic gold medalist Sir Ben Ainslie, come after the BBC failed to give any national coverage to the start of the world's biggest offshore race on Sunday.

Around 350 yachts set sail from The Royal Yacht Squadron line in Cowes, Isle of Wight, on the 608 mile Fastnet race. But it was only covered by local news programmes on the south coast.

In a letter to Yachting World , Sir Robin said: "The start of the Fastnet could not have been more spectacular or received more publicity all over the world.

"However, there was one major exception - the national BBC news and sports news. It was full of football, athletics and cricket, but unbelievably ignored the start completely.

"This is a sad contrast with the smaller but similar lengths Sydney to Hobart race, which dominates the Australian media each time it takes place.

"It's a sad reflection on the attitudes of our publicly owned national broadcaster that it can consistently refuse to provide coverage for one of the largest and most successful sports in the country.

"Without the oxygen of publicity our young sailors battle to find the sponsorship they need to compete at an international level.

"Come on BBC get that ridiculous elitist smear out of your thinking and support our young athletes in the maritime field.

"We were, at one time, a maritime nation but it's impossible to engender interest in marine matters when our public broadcaster is so uninterested."

Speaking on his local radio station - BBC Radio Solent - Sir Robin today said sailing was open to everybody "whether a bricklayer or a Duke".

He said that there had not been a single mention of Fastnet by national broadcasters, adding: “We have got sea-blindness. It's gone mad in this country.

"We have forgotten we are a maritime nation surrounded by water and sailing is one of our most successful sports. Sailing is not elitist.

"If sailing was elitist, with some six or seven million people doing it, we would be the wealthiest country in the world. It's just nonsense.

"You look at people doing racing these days - you go for the best people.

"You don't care if they're a bricklayer or a Duke. You want the best guy on your boat because you want to win races.

"Sailing is not an expensive sport. Look at the wages of the top footballer - it's almost obscene and pushes the ticket prices up for the fans."

Sir Robin defended the accusation that sailing can be a difficult sport for spectators to follow.

He said: "We have our rules but you can usually tell which boat is leading. There are plenty of other sports that have complicated rules - more complicated than sailing.

"I watch motor racing and after the first three laps I haven't got a clue who is where - it's just like a bunch of angry wasps."

He said TV companies would capture an "amazing sight" if they put cameras on the boats.

Fellow sailor Sir Ben Ainslie - who won gold medals for Britain at the last four Olympics - supported Sir Robin's call for more TV coverage of the sport.

In an email, the 36-year-old said: "I agree totally with your stance. My only comment would be that as a sport, we need to make substantial improvements in both the format of racing and presentation."

A spokesman for the BBC said: "BBC sport aims to offer coverage on a wide range of sports, including maritime sports.

"Whilst we may not be able to provide in depth coverage of some events, these are covered on a multi-platform level with regular updates and features via the BBC Sport website.

Sir Robin, from Portsmouth, Hants, was the first man to perform a single-handed non-stop circumnavigation of the globe, in 1968.

And in 2006 he became the oldest yachtsman to complete a round the world solo voyage at the age of 67.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Scrie răspuns