Volvo Ocean Race
-
- Hauptbootsmann
- Mesaje: 332
- Membru din: Joi Apr 21, 2011 8:54 pm
Re: Volvo Ocean Race
dupa cum se vede,aia au submarin atomic cu vele !
-
- Oberstabsgefreiter
- Mesaje: 109
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 2:16 pm
Re: Volvo Ocean Race
În cursa virtuală un cal alb românesc care nu este înscris în grup, era adineauri pe locul 9.
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Volvo Ocean Race
Cine, ca nu stiu cum se poate vedea tot clasamentul iar in primele 10 acum nu e nici una cu tricolor?lipan scrie:În cursa virtuală un cal alb românesc care nu este înscris în grup, era adineauri pe locul 9.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Oberstabsgefreiter
- Mesaje: 109
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 2:16 pm
Re: Volvo Ocean Race
Whitehorse III își zice. Acum ora 19.16 e pe 629.
- andy
- Oberstabsgefreiter
- Mesaje: 154
- Membru din: Mar Oct 25, 2011 8:04 pm
- Localitate: 43°50'15.41" N 28°35'29.27" E
- Contact:
Re: Volvo Ocean Race
Sa fie din Romania cine e acum pe primul loc ?? Wolfo 1
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
- andy
- Oberstabsgefreiter
- Mesaje: 154
- Membru din: Mar Oct 25, 2011 8:04 pm
- Localitate: 43°50'15.41" N 28°35'29.27" E
- Contact:
Re: Volvo Ocean Race
Wolfo III a terminat pe 5
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Volvo Ocean Race
Felicitari maxime!andy scrie:Wolfo III a terminat pe 5
Zice ca-i din SIbiu.
Leg5, Top5 I dedicate this to my fellow romanian skippers. Hai Romania! very nice to see my flag on the homepage, hope to keep it there
Sa-i de Dumnezeu sanatate, servici lejer si nevasta intelegatoare ca sa le ia alora Volvalaul!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Bootsmann Cum Laudae
- Mesaje: 4
- Membru din: Mie Apr 04, 2012 7:30 pm
Re: Volvo Ocean Race
Buna seara! am fost solicitat de catre Baselu sa postez aici “cateva” cuvinte despre etapa a 5-a din VORG. Sa incepem..
Mi-am facut cont in timpul leg-ului 3 din curiozitate, urmarind VOR pe Digisport am facut Sri Lanka -> Sanya prin stramtoarea Malacca dar m-am "calit" in legul 4 cand am luat-o catre Okinawa vrand sa ocolesc Melanesia, unde de regula (dar nu si de data asta) vantul este ft. slab, am terminat pe locul 10.000 //
Acum despre legu 5: am inceput prost, startul din Aukland era la 3 dimineata, aveam o insula mica in fata: cu wolfo1 si wolfo2 am ocolit-o prin N iar cu wolfo3 am vrut merg prin S dar am pleznit-o am redresat si am mers mai departe. Fiind deja 20min in urma fata de w1 si w2 si nemaiavand nimic de pierdut, am luat-o cu w3 spre insulele Chatham si asta s-a dovedit ulterior ca fiind o decizie ft. buna ptr. ca la balizele Ice Limit am ajuns inaintea la w2 si la w1. W1 fiind acum cea din urma, am riscat si am luat-o catre Chile. Cu barca asta am fost o zi pe primul loc dar mi-am dat seama destul de repede ca planul meu nu o sa aiba sorti de izbanda intrucat nu aveam unghiu' bun ptr capul Horn. Am trecut capul pe locul 3000 DAR mai aveam inca 2 barci: w3 la 10nm si w2 la 20nm in in spatele liderului, cel din Rusia (nbcom2), care era insa un rus mai aparte ptr ca nu ii placea deloc vodka nu a facut nici o singura greseala majora de la inceput pana la sfarsit. Sunt 2 tovarasi din Sankt Petersburg (nbcom si NBcom) care concureza in realitate pe un yacht de curse denumit "nbcom", eu unul nu am auzit de el, dar asa o fi.
De la capul Horn am luat-o prin westul insulelor Falkland (Malvine): a 2-a decizie buna intrucat cei care au luat-o printre insule sau prin estul lor (port Stanley) au pierdut o gramada de mile. In ultimile doua nopti am dormit 5h cumulat, orice greseala majora m-ar fi scos din top 100, eram toti in 30min. Tinand cont ca oricum eram treaz, mi-am ziz sa incerc o maneva cu una din barci: sa merg mai multe mile dar mai repede (am gasit un culoar paralel care avea presiune mai buna si VMG optim). Am iesit din top20 ptr a intra in top5, a trbuit sa "franez" si sa ma incadrez pe culoarul initial ca sa am unghi optim ptr urmatorul shift. Rusul avea avans fata de noi toti si ne-am dat seama ca nu mai putem sa-l prindem pe “porumbel”.
Ptr locul 2 se lupta cu 2 barci fiecare un norvegian (fiftave) si un englez (sideshow, care e nr1 per total), eu eram prea in spate ca sa mai emit pretentii ptr briceag sau geaca Am zis sa nu mai risc pe final si sa-mi mentin pozitia; am urmarit indeaproape miscarile lui revistanautica (eram convins ca stie anumite lucruri pe care eu nu am cum sa le stiu, tinand cont ca e din Brazilia si trebuie sa cunoasca bine coasta Pampas-ului)
Am ajuns in final pe locul 5, in spatele brazilianului cu 0.4nm dar la 0.05nm ) in fata unui american care o venit de nicaieri (cred ca avea un submarin made in US si la putin mai mult in fata unui al doilea brazilian, cu care am schimbat cateva mesaje in timpul cursei si care era chiar din port, din Itajai.
Urmatoarea etapa este din Brazilia pana la Miami si la prima vedere cursa se va decide in Caraibe asa ca..
Daca e cineva printre voi care a navigat prin zona aia? rog sa posteze aici din experienta sau daca aveti careva informatii despre Caraibe (vant, presiune,unghiuri,prognoze,pattern-uri etc) rog de asemena sa le posteze. Mai sunt cred 3 sapt. pana incepe leg-ul 6 si vreau sa mentin Tricoloru acolo sus unde ii este locul
Numai bine!
Mi-am facut cont in timpul leg-ului 3 din curiozitate, urmarind VOR pe Digisport am facut Sri Lanka -> Sanya prin stramtoarea Malacca dar m-am "calit" in legul 4 cand am luat-o catre Okinawa vrand sa ocolesc Melanesia, unde de regula (dar nu si de data asta) vantul este ft. slab, am terminat pe locul 10.000 //
Acum despre legu 5: am inceput prost, startul din Aukland era la 3 dimineata, aveam o insula mica in fata: cu wolfo1 si wolfo2 am ocolit-o prin N iar cu wolfo3 am vrut merg prin S dar am pleznit-o am redresat si am mers mai departe. Fiind deja 20min in urma fata de w1 si w2 si nemaiavand nimic de pierdut, am luat-o cu w3 spre insulele Chatham si asta s-a dovedit ulterior ca fiind o decizie ft. buna ptr. ca la balizele Ice Limit am ajuns inaintea la w2 si la w1. W1 fiind acum cea din urma, am riscat si am luat-o catre Chile. Cu barca asta am fost o zi pe primul loc dar mi-am dat seama destul de repede ca planul meu nu o sa aiba sorti de izbanda intrucat nu aveam unghiu' bun ptr capul Horn. Am trecut capul pe locul 3000 DAR mai aveam inca 2 barci: w3 la 10nm si w2 la 20nm in in spatele liderului, cel din Rusia (nbcom2), care era insa un rus mai aparte ptr ca nu ii placea deloc vodka nu a facut nici o singura greseala majora de la inceput pana la sfarsit. Sunt 2 tovarasi din Sankt Petersburg (nbcom si NBcom) care concureza in realitate pe un yacht de curse denumit "nbcom", eu unul nu am auzit de el, dar asa o fi.
De la capul Horn am luat-o prin westul insulelor Falkland (Malvine): a 2-a decizie buna intrucat cei care au luat-o printre insule sau prin estul lor (port Stanley) au pierdut o gramada de mile. In ultimile doua nopti am dormit 5h cumulat, orice greseala majora m-ar fi scos din top 100, eram toti in 30min. Tinand cont ca oricum eram treaz, mi-am ziz sa incerc o maneva cu una din barci: sa merg mai multe mile dar mai repede (am gasit un culoar paralel care avea presiune mai buna si VMG optim). Am iesit din top20 ptr a intra in top5, a trbuit sa "franez" si sa ma incadrez pe culoarul initial ca sa am unghi optim ptr urmatorul shift. Rusul avea avans fata de noi toti si ne-am dat seama ca nu mai putem sa-l prindem pe “porumbel”.
Ptr locul 2 se lupta cu 2 barci fiecare un norvegian (fiftave) si un englez (sideshow, care e nr1 per total), eu eram prea in spate ca sa mai emit pretentii ptr briceag sau geaca Am zis sa nu mai risc pe final si sa-mi mentin pozitia; am urmarit indeaproape miscarile lui revistanautica (eram convins ca stie anumite lucruri pe care eu nu am cum sa le stiu, tinand cont ca e din Brazilia si trebuie sa cunoasca bine coasta Pampas-ului)
Am ajuns in final pe locul 5, in spatele brazilianului cu 0.4nm dar la 0.05nm ) in fata unui american care o venit de nicaieri (cred ca avea un submarin made in US si la putin mai mult in fata unui al doilea brazilian, cu care am schimbat cateva mesaje in timpul cursei si care era chiar din port, din Itajai.
Urmatoarea etapa este din Brazilia pana la Miami si la prima vedere cursa se va decide in Caraibe asa ca..
Daca e cineva printre voi care a navigat prin zona aia? rog sa posteze aici din experienta sau daca aveti careva informatii despre Caraibe (vant, presiune,unghiuri,prognoze,pattern-uri etc) rog de asemena sa le posteze. Mai sunt cred 3 sapt. pana incepe leg-ul 6 si vreau sa mentin Tricoloru acolo sus unde ii este locul
Numai bine!
Ultima oară modificat Dum Apr 08, 2012 3:10 pm de către wolfo, modificat 1 dată în total.
-
- Oberstabsgefreiter
- Mesaje: 109
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 2:16 pm
Re: Volvo Ocean Race
Felicitări încă o dată din partea subsemnatului (searanger în VOR).
Bine ai venit printre noi.
Așpteptăm cu nerăbdare relatările tale din celelalte etape, pentru că văd că ești chitit să iei un premiu.
Succes în continuare.
P.S.: Skipper, propun să-l avansezi în grad (te descurci cumva) pentru merite deosebite, pe proaspătul nostru membru și să nu înceapă cu Matrose zum Deck schrubben având în vedere rezultatul de excepție obținut .
Bine ai venit printre noi.
Așpteptăm cu nerăbdare relatările tale din celelalte etape, pentru că văd că ești chitit să iei un premiu.
Succes în continuare.
P.S.: Skipper, propun să-l avansezi în grad (te descurci cumva) pentru merite deosebite, pe proaspătul nostru membru și să nu înceapă cu Matrose zum Deck schrubben având în vedere rezultatul de excepție obținut .
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Volvo Ocean Race
Felitari si bine ai venit!wolfo scrie:....Daca e cineva printre voi care a navigat prin zona aia? rog sa posteze aici din experienta sau daca aveti careva informatii despre Caraibe (vant, presiune,unghiuri,prognoze,pattern-uri etc) rog de asemena sa le posteze. Mai sunt cred 2 sapt pana incepe leg-ul 6 si as vrea sa mentin Tricoloru acolo sus unde ii este locul
Resurse pt leg 6
Patternuri: Aici gasesti Atlas of Pilot Charts si pentru Atlanticul de Sud si pentru cel de Nord. Contin datele statistice cu vanturile din fiecare luna pe ultima suta de ani si mai bine. Par cam greu de descifrat dar pe fiecare plansa este si legenda si dupa ce le deslusesti te bucuri de cata informatie contin.
Sailing Directions pentru Atlanticul de Sud si pt Atlanticul de nord sant aici. Ajuta la planificarea rutelor.
Ghiduri de croaziera gasesti aici, multe si marunte. Gasesti Cruising the Southern and Western Caribbean 2003 pe un torrent aici. Alte cateva ghiduri gasim, normal, la rusi. F buna e si World cruising routes a lui Cornell dar se gaseste mai greu moca.
Griburi cu prognozese gasesc cu usgrib sau aici pe portiuni sau la PredictWind.
De folos o sa fie si fotografiile din satelit pt ca se recunoaste imediat ITCZ. O animatie cu situatia generala usor de inteles este aici iar aici sant si vanturile la nivelul marii si analiza la 500mb.
Imaginea in infrarosu pt America de Sud aici si pt Tropical Atlantic aici.
Buletinele NAVTEX pt Caraibe sant aici.
Bafta maxima!
Si la ce grad v-ati gandit?lipan scrie: P.S.: Skipper, propun să-l avansezi în grad (te descurci cumva) pentru merite deosebite, pe proaspătul nostru membru și să nu înceapă cu Matrose zum Deck schrubben având în vedere rezultatul de excepție obținut .
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!