Round The Island Race

Despre cursele de barci, regate, raliuri, transaturi, et caetera
lipan
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 109
Membru din: Mie Apr 20, 2011 2:16 pm

Re: Round The Island Race

Mesaj necitit de lipan »

Păi tot matale să ne spui că noi nu ştim.

MBG
Hauptgefreiter
Hauptgefreiter
Mesaje: 50
Membru din: Lun Mai 05, 2014 1:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Round The Island Race

Mesaj necitit de MBG »

skipper scrie:
Bun si asa dar cum iesi chiar cu motor cand ai trei-patru barci una langa alta cu velele sus impinse de curent taman langa barca oficialilor?!
Pe principiul condusului in ambuteiaje din Romania:"da-i balana ca se fereste el,doar nu o sa riste sa ma sui pe el!" :D
Life is to short to stay on the dock!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Round The Island Race

Mesaj necitit de skipper »

Vineri dupa amiaza, in vreme ce noi invatam esentialul despre cum se manevreaza o barca prin cateva exercitii simple, avem ocazia unui spectacol de zile mari: trece pe langa noi o barca zburand.
catamaran flying 2.gif
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Round The Island Race

Mesaj necitit de skipper »

Bun si asa dar cum iesi chiar cu motor cand ai trei-patru barci una langa alta cu velele sus impinse de curent taman langa barca oficialilor?!


Simplu: pui si mai mult motor, geme barca cu velele falfaind in cruce, se umple linia de start cu fum albastru ca toti fac la fel si incearca sa-si scape pielea. Si cocile nevatamate de blestemata aia de geamandura si mai ales de matahala de barca oficiala.

Si reusim sa trecem linia de start oarecum la mustata, taman inainte de tunul de 5 minute al seriei urmatoare. Oricum nu se mai stia om cu persoana si barca cu barca la ce bulibaseala era acolo, cine sa mai urmareasca steagurile de clasa de pe fiecare barca, cine sa dea vreo penalizare ca oficialii erau si ei ocupati sa-si apere barcazul?!

Trecem startul si oprim motorul cand ajungem la o distanta sigura de barca oficiala. La timp ca sa constatatm ca vantul bate cu 3 noduri ceea ce ne ajuta foarte mult. Puteam filma celebra reclama cu Coafura rezista. Altceva nu puteam face.

Si da-i si lupta! Cum sa faci sa mergi cat mai repede, unde e vantul mai bun: laga tarm sau mai spre centrul canalului, unde o fi curentul mai mare: in N sau in S, dar aerul unde e mai curat, dar daca am ridica genacherul n-ar fi mai bine?
20140621_081037.jpg
Si tot asa, din dilema in dilema, ne taraim spre Needles pana se face ziua bine de tot. Se schimba si curentul de maree, ca sa stim o treaba. Deocamdata doar se potoleste si nu ne mai ajuta dar daca nu trecem de Needles pana la 12 curentul va fi impotriva noastra cu minim 2 nd fiind stiut ca acolo ajunge si la 4 si in cazul asta era clar ca o sa mergem inapoi cu toate velele intinse!
20140621_102153.jpg

Si ce ne mai chinuim sa le luam aerul celorlalti si sa stam cat mai la marginea de N a plutonului, macar sa avem aer bun daca nu avem vant destul. Chinul de pe lume sa vezi ca n-ai vant de nici o culoare, uneori era 0 pe anemometru si doar ce ne ducea curentul cu un nod, un nod si ceva. Si tot voltuim cand prindem ceva viteza (adica 2 noduri) sa reusim sa stam macar in partea cu curent daca vant nu e. Si macar asta reusim in asa fel incat ajungem la Needles taman la pranz. Trecem chiar la mustata taman cand se intoarce curentul si ne apucam sa luam un pranz copios. Eram franti de asa cursa grea: facusem vreo 12 mile in 6 ore. Record!

Cand sa cotim la Needles numai ce vedem doua barci puse peu scat pe bancul de la Shingles, loc cunoscut ca foarte periculos de toata lumea care a mai fost prin zona. Acolo curntul ajunge si la 6 nd, am trecut eu o data cu scoala pe acolo si apa facea valuri! Una din barci e a fetelor de la Girls for sail, personaje cunoscute si recunoscute. Va recomand s-o cautati pe net pe skipperita lor pe nume Nikky si astfel sa (mai) descoperiti (inca) una din placerile iahtingului. Adusesera deja un RIB mare sa le traga din nisip dar eforturile pareau zadarnice si probabil au trebuit sa astepte fluxul sa poata iesi. Panpan fini!
20140621_114943.jpg
Dupa Needles incepem sa ne dam seama ca eforturile noaste sant zadarnice si orice am face nu avem cum sa terminam minunata cursa. Doar o minune de la Eol ne-ar mai putea salva, ceva de forta 5, dar de unde asemenea ventilator?
20140621_123933.jpg
Ne taraim pe langa coasta de sud a insulei pe o mare tip lighean, mai facand haz de necaz, mai o cafea, mai o plaja fetele si tot asa, activitati intense de racing. Vedem din ce in ce mai multe barci mergand in sens contrar, incepusem sa vedem din astea chiar inainte de Needle. Oare chiar santem in cursa potrivita, mergem in sensul bun? Stiau unii ce stiau si hotarasera sa se retraga macar sa nu piarda toata ziua aiurea cand sant atatea puburi in Cowes. Plus satul de cursa unde era plin de tentatii.

Si se umple si eterul de rapoarte pe VHF: This is sailyacht Cutaritza, sail number 1234, we declare we retire from the race! Si se cam goleste marea pe unde santem noi, din ce era puzderie de barci, acum sant doar cateva zeci, taraindu-ne una langa cealalta, falfaind din vele si sperand la o minune.
20140621_162644.jpg
Ajungem la punctul cel mai de sud al insulei, St. Catherine's Point, pe la vreo 3 dupa amiaza.
De fapt am ajuns chiar mai devreme dar in ultima ora am mers fara nici un pic de vant doar dusi de curent cu vreo 0.5 noduri intr-un fel de petec de calm absolut, despre care am aflat mai tarziu de la unii localnici ca e des intalnit acolo. Mersi! Ba la StCP era un vartej mare care ne invartea pe toti ca intr-o cana de cafea cu lapte, era ca in filmele cu Stan si Bran.
Dupa o ora de nemiscare facem o sedinta de urgenta cu tot echipajul si le explic ca putem trece linia de finish in timp util adica pana la 10 seara doar daca se intampla o mare minune care sa ne permita sa mergem constant cu vreo 5 noduri in directia buna. Probabilitate 0.01% adica practic nula. Deci cum doriti sa facem: mai asteptam aici la pacanele sau deschid radioul si le dau vesti celor de la Comitetul de cursa?
20140621_164458.jpg
Cu unanimitate de voturi, congresul Partidului JPAMM hotaraste ca e momentul sa comunicam cu organizatorii si sa depunem un complaint ca nu ne-au dat destul vant. Zis si facut, iau radioul si declar ca ne retragem. Dar degeaba declar eu daca nimeni nu m-aude. Santem dupa o faleza inalta si statia nu bate cat sa-i prinda pe CC. Nu-i nimic, pornim motorul si vitejeste spre est cu 4-5 noduri, meserie de cursa, macar am scapat din vartej.
Eram deja intr-o noua regata: Round the Island cu motor. Roiau barcile la motor care mai de care mai grabita sa ajunga la uscat, unde-i rece si buna. Berea!
Trecem frumos toata coasta de sud apoi cotim spre N si aici spectacolul in toi. Plin de barci cu velele sus, profitatu de o oaresce briza ca sa mearga la vele. Treaba ciudata era ca aveam inaintea nostra barci din clasele mai mici si chiar de la clasa noastra pe care le stiam clar in urma. Cum or fi ajuns mititeii inainte si acum erau la vele, ramane un mare mister. Era pus si simplu plin de barci care cica urcau spre linia de finis la vele. Facaroni!!! Nu pot sa cred. Am vazut o gramada de barci mici inaintea unui Clipper 70! Mai sa fie!
Ba erau si doi de la JPAM mai pe o latura, asa, camp e furis.
M-am luminat: si la ei (in Cowes) ca si la noi (la Eforie)! Regate cu fum albastru! Sa fie primit!

Ne tinem pe partea de Vest a canalului si admiram cele trei forturi din mijlocul apei plus restul de priveliste.
20140621_193040.jpg
Plus un ferry pornit cu toata viteza printre barci, cum facea ala sa le ocoleasca nu stiu, probabil lucrase la RAF inainte, pilot de vanatoare agera! Plus un ferry pe perna de aer, asta minunatie, sa vedeti viteza pe ala!
20140621_194828.jpg
Urcam la greu contra curentului si trecem linia de finish taman la asfintit, cu soarele cazind peste barcile oficiale, spectacol suberb, palida consolare. Dar ce frumos atarna, macar facem poze reusite sa umplem Facebookul!
20140621_203430.jpg
Ajungem printre ultimii in marina, gasim cu greu loc de acostare, manevre delicate, parame trase de pe o barca pe alta, in sfarsit ne legam. Doamne, tucu-ti palma ta ca am facut-o si pe asta!
20140621_205032.jpg
Si incepe guleaiul, echipajul spornic se organizeaza cu grabire spre aprovizionarea cambuzei cu cele necesare sarbatorii iar eu ma duc la beroul Comitetului de cursa sa fac actele. Dureaza cam jumate de ora pana ce gasesc beroul bine ascuns si rezolv retragerea oficiala. Cand ma intorc la marina numai ce vad un tanar din echipaj lungit pe ponton cu doi paramedici peste el cautand sa-i opreasca sangele curgand generos dintr-o rana la picior. E de bine, simt instantaneu ca m-am scos!
20140621_212255.jpg
Tanarul incercase sa treaca dintr-o barca in alta si fiind putin euforic a gresit calculul inaltimii de salt si astfel s-a imprastiat in cocpitul barcii vecine pe care a botezat-o generos cu sangele din dotare. Desigur, spre bucuria vecinilor care numai de frecat tekul cu peria nu le ardea in acele momente de glorie. Si acum ocupa-te skippere de ranit, ca nu e de joaca. Il oblojesc aia, opresc sangerarea, pun copci, pansamente dar e o mica problema: pacientul are nu stiu ce boala de piele care poate da complicatii chiar si la o rana superficiala. Deci trebuie dus la urgente. Deci baga, Skipper Mitruta! Chem taxi, masina oficiala de la Volvo fiind putin ocupata cu VIPurile ca nu se face sa lasi pe Sir Ben sa mearga pe jos 300m!
Cu taxiul ajungem la camera de urgente, in capatul celalalt al insulei si ne punem pe asteptat. Ala ca nu mai are rabdare, ca vrea sa se intoarca la marina, ca o sa fie bine daca n-o sa fie rau, eu ca sa mai stam sa-l vada un doctor, si tot asa o tinem gaia-matu vreo 3 ore de mi s-au lungit mie urechile. Intre timp mai apare un ranit de la cursa, o duduie isi rupesese un picior cand dadea la vinci. Tehnica grea, nerecomandata incepatorilor. Da' facuse o treaba serioasa, nu se jucase: o trimiteau la Londra la operatie!
Apare un doctor, indian, normal, il ia pe musteriu, il pune pe masa de nasteri, se uita la el, la rana, daca tot e acolo, i-o mai desface o data, sa simta si omul ala ca n-a batut drumul degeaba! Racnete si icnete! Ii schimba pansamentul si ii comunica ca oricum era bine ce facuse paramedicul in marina dar pt siguranta a mai facut si el o data!
Domnu' doctor, n-ati vrea sa va angajati la un spital in Romanica, tare v-ati potrivi!
Scapam, iar taxi si ajungem inapoi in marina pe la vreo 1 noaptea cand jumate din participanti erau deja beti de la sarbatoare recoltei iar celalta jumatate erau morti de beti, dormind prin cele mai ciudate locuri si pozitii, plouase cu iahtsmeni, si iahtsledis! Frumos, nimic de zis!
Mai apucam si noi cate o bere, bolnavul cate doua, pierduse mult sange si compensa la lichide!
Ba inca si mancam ceva si aici Doamne Doamne a lucrat pozititv: toate chioscurile cu Fish and chips erau inchise si a trebuit sa ne chinuim cu niste taitei tailandezi cu creveti, o grozavie, as mai fi luat o portie dar se inchisese. Pana si barmanii erau beti, pe jos era un covor gros de pahare de plastic, daca ar fi fost si niste chistoace te-ai fi simtit ca in Vama!
Incheiem seara cu o ultima bere apoteotica si ne tragem, efectiv, catre barcile noastre intru binemeritata odihna. Doamne, tucu-ti palma ta, ca am trecut si prin asta si-am scapat!
Dupa doua trei regate din astea cred ca dai in ciroza!

Dormim mai mult noaptea asta, chiar pana la 7 cand incepe foiala.
Se da chemare la debriefing pt cele 12 echipaje JPAMM, trebuie sa ne prezentam fiecare echipajul si impresii din cursa, las' pe mine! Cu impresiile stam bine!
Aflam ca exista chiar si un castigator la grupa noastra, exista cineva care a trecut linia de sosire la vele si s-a clasificat, fiind singurul care a reusit performata. Mai sa fie, greu imi e a crede, dar iahtingul e sport de gentilomi si ne prefacem toti ca-i dam onorul!
Tinem fiecare prezentarea lui si iau premiul Best Skippers Speech, onorific desigur, nu se da nimic, numai strangeri de mana si uralele publicului. Buna consolare ca dintre toti vorbitorii de engleza nativi premiul il ia un roman. Sau italian ca nu s-au lamurit aia niciodata pe unde e tara asta.

20140622_084952.jpg
Fiind ultimii veniti trebuia sa plecam primii ca sa scoatem dopul si sa poata iesi si ceilalti. Si plecam in graba, ne jucam un pic in Solent ca acum, normal, era vant berechet, peste 10 nd. Navigatie de placere, trecem linia de start comme il faut, asa, de pamplezir. Incet incet ne tragem spre Hamble portul de resedinta nu inainte de a da nas in nas, prova in prova green-in-green pt pretentiosi, cu ditamai barca de Volvau Ocean Race. A fost ca intalnirea pe autostrada intre Trabant si Mercedes, aia din Trabant au vrut sa se dea jos c-au crezut ca stau pe loc!
Noroc c-am apucat sa facem cateva poze sa avem ce povesti la nepoti!
Mai facem poze si pe raul Hable unde avem onoarea sa trecem pe langa invingatorul overall, un catamaran negru cu alb, parca era si asta de pe alta autostrada. Plus ca de departe se vedea pe un mal coca rosie a unei barci tot de la VOR, Camper. Am aflat mai tarziu ca e de vanzare, cine are niste maruntis e asteptat sa serveasca.
20140622_124532.jpg
Intram elegant in Hamble, legam calul si mergem la terasa sa mai sarbatorim o data! Regata grea, sper ca s-a notat!
Vin autobuzele pt echipaje sa-i duc ape la casele lor ca maine ii asteapta firma la prestare, gata, pauza s-a terminat, capul la fund!
Pleaca bancherii satisfacuti de excitementul acestei curse legendare, ma salut cu ultimii skiperi ramasi plus cei de la firma de charter, ma mai uit o data peste raul plin de catarge, iau sacul in spate si o tai si eu englezeste catre gara intru repatriere.
Mind the gap, please!
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Scrie răspuns