Trimaranul
-
- Kapitän zur See
- Mesaje: 1159
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
- Localitate: Bucuresti
Trimaranul
Var si eu un surubel, cat sa zici ca nu-i nimic .
Daca am lua in discutie trimaranul, asa ca entitate plutitoare... ce stie lumea despre el ?
SI ca sa nu vorbim in aer, uite un exemplu pe care sa-l tocam marunt din vorbe : http://www.multihulls.uk.com/gbrokerage/ob_1100.htm ;
ori altul idem : http://www.multihulls.uk.com/gbrokerage/ob_1100.htm
Daca am lua in discutie trimaranul, asa ca entitate plutitoare... ce stie lumea despre el ?
SI ca sa nu vorbim in aer, uite un exemplu pe care sa-l tocam marunt din vorbe : http://www.multihulls.uk.com/gbrokerage/ob_1100.htm ;
ori altul idem : http://www.multihulls.uk.com/gbrokerage/ob_1100.htm
- sss
- Oberstabsgefreiter
- Mesaje: 141
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 6:01 pm
Re: Trimaranul
Te mananca, mama ce te mai mananca...
-
- Kapitän zur See
- Mesaje: 1159
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
- Localitate: Bucuresti
Re: Trimaranul
Pai sa vedem unde duce mancarimea asta
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
-
- Kapitän zur See
- Mesaje: 1159
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
- Localitate: Bucuresti
-
- Stabsgefreiter
- Mesaje: 97
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:38 pm
- Localitate: New Jersey
- Contact:
Re: Trimaranul
Florio, daca doresti sa visezi cu ochii deschisi, poftim si de la mine ... Sa stii ca are si mast rabatabil, ca sa poata trece pe sub orice pod ...
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Trimaranul
Eu despre al meu stiu ca trebuie sa ma apuc sa-l repar cat mai repede si sa-l dau la apa asap. Sa ma mut la Tulcea vara asta si sa bag smotru pentru o cauza nobila.Florio scrie:Var si eu un surubel, cat sa zici ca nu-i nimic .
Daca am lua in discutie trimaranul, asa ca entitate plutitoare... ce stie lumea despre el ?
SI ca sa nu vorbim in aer, uite un exemplu pe care sa-l tocam marunt din vorbe : http://www.multihulls.uk.com/gbrokerage/ob_1100.htm ;
ori altul idem : http://www.multihulls.uk.com/gbrokerage/ob_1100.htm
Despre ala din poza stiu ca s-a vandut relativ repede, Oceanbird-urile fiind destul de cautate si destul de rare la vanzare. Pe forum la Scott e un topic unde stau niste baieti la panda sa sara cand apare vreo barca din asta la vanzare. Poate ca stiu ei ce stiu.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Trimaranul
Si al meu are catargul rabatabil si chiar demontabil facut de englezi cu un scop anume: trecerea prin canalele europene. Cand l-a mutat in Mediterana fostul proprietar a venit din UK pe canale prin Franta. Cat o fi suferit, bietul om!x_petrolist scrie:Florio, daca doresti sa visezi cu ochii deschisi, poftim si de la mine ... Sa stii ca are si mast rabatabil, ca sa poata trece pe sub orice pod ...
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
-
- Kapitän zur See
- Mesaje: 1159
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
- Localitate: Bucuresti
Re: Trimaranul
Tie cum ti se pare barcazul ?
Ca stabilitate, comoditate, manevrabilitate, rezistenta, si chiar viteza .
Flotoarele se pliaza usor ? Articulatiile lor sunt zdravene ?
Intrebari, intrebaaari... Cred ca o sa raspunzi la intoarcere din Turcia, ca deja sunteti pe picior de plecare, domnilor
Ca stabilitate, comoditate, manevrabilitate, rezistenta, si chiar viteza .
Flotoarele se pliaza usor ? Articulatiile lor sunt zdravene ?
Intrebari, intrebaaari... Cred ca o sa raspunzi la intoarcere din Turcia, ca deja sunteti pe picior de plecare, domnilor
- skipper
- Flottillenadmiral
- Mesaje: 2579
- Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Trimaranul
Azi despre pliat flotoarele.Florio scrie:Tie cum ti se pare barcazul ?
Ca stabilitate, comoditate, manevrabilitate, rezistenta, si chiar viteza .
Flotoarele se pliaza usor ? Articulatiile lor sunt zdravene ?
Intrebari, intrebaaari... Cred ca o sa raspunzi la intoarcere din Turcia, ca deja sunteti pe picior de plecare, domnilor
Ideea asta de a plia in plan orizontal flotoarele langa corpul principal a fost nemaipomenita atunci si inca se foloseste pt ca salveaza spatiu fata de cele la care plierea se face vertical.
Ideea era buna dar cum s-o puna in practica ca pe vremea aia nema calculatoare sa determini sarcini si rezistente si nema compozite sa faci grinzile cat mai usoare.
Asa cau mers pe aceeasi filosofie ca la celelalte componente: overbuild.
Grinzile sant facute din niste tevi fi 80 de otel galvanizat; sant curios cat cantareste una, oare o bate suta de kg?
Tot desenul e foarte crud pentru standardele de azi dar si-a facut treaba cu brio zeci de ani. Iata cum e imbinarea grinzii cu coca centrala, metal pe metal, unii mai tarziu au pus ceva teflon sau cauciuc.
Sau articulatia din flotor: un ax care intre intr-un locas de fibra.
Tot ansamblul e tinut rigid de doua cabluri de inox care vin ca diagonale la dreptunghiul format de flotor, grinzi si coca.
Am vazut ca alti proprietari mai tarziu au schimbat monstruletii cu altii mai finuti, din teava de inox dar designul de baza l-au pastrat (cum se cheama asta: grinda cu zabrele?)
De manuit nu se manuieste atat de greu pe cat s-ar putea crede: ajunge un vinci pentru a trage de flotor pana vine in pozitia dorita.
O singura data am avut probleme: la Preveza in GR cand am dat barca la apa dupa o iarna pe uscat m-am grabit sa desfac flotoarele fara sa-mi dea prin cap ca grinzile au prins rugina la locul unde vin pe suportii de pe coca. Si da-i si trage cu vinciul, cu scripeti improvizati, cu un palan de 1000kgf si nimic. Ba am reusit sa stric si bunatate de palan si grinzile parca erau betonate. Le-am lasat asa si peste doua zile de batzait pe valuri si-au dat drumul si le-am scos frumusel la mana.
Adevarul e ca as vrea sa le schimb cu ceva mai usor dar in acelasi timp n-as vrea sa risc si sa pun cine stie ce inventii care sa ma lase fara vreun flotor cand mi-e lumea mai grea. O sa mai studiez, oricum mai e un owner in Portugalia care are aceleasi ganduri si poate imi impartaseste din experienta. Sau ma inspir de la astea mai moderne dar ideeea de a inlocui 8cm de fier cu 1 cm de fibra parca imi da ceva frisoane. Mai studiez.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!
- parshulea
- Hauptgefreiter
- Mesaje: 61
- Membru din: Mie Apr 20, 2011 11:35 pm
Re: Trimaranul
De ce nu aluminiu, pentru grinzile flotoarelor?
Avantaje:
1. e usor
2. in conformatia grinda cu zabrele, elementele dintre noduri, adica zabrelele vor fi solicitate in principal la intinderi si compresiuni. Aluminiu ajunge la rezistente asemanatoare cu otelul normal. Poate face fata cu brio.
3. Profilele de aluminiu sunt intr-o varietate de sectiuni, dupa cum e matrita de extrudare. Ma gandesc ca s-ar putea folosi sectiuni ovale in loc de circulare. Fara sa intru in detalii, chestia asta aduce niste avantaje.
4. are un comportament la oboseala mai previzibil decat compozitele (sau cel putin pe mine, ma sperie mai putin).
Dezavantaje
1. Sudura este mai dificila, trebuie facuta de tipi care stiu bine despre ce este vorba. In plus, din cauza conductibilitatii termice mult mai bune decat la otel zona care este influentata termic de sudura e mare, si asta afecteaza rezistenta. In concluzie SE POATE, dar tre' tinut cont.
2. Coroziune lucreaza. Trebuie tratat impotriva coroziunii (pasivizat sau altceva, nu ma pricep la aluminiu+apa sarata).
3. Este mai scump decat otelul, probabil iese pe undeva comparabil cu inoxul
Avantaje:
1. e usor
2. in conformatia grinda cu zabrele, elementele dintre noduri, adica zabrelele vor fi solicitate in principal la intinderi si compresiuni. Aluminiu ajunge la rezistente asemanatoare cu otelul normal. Poate face fata cu brio.
3. Profilele de aluminiu sunt intr-o varietate de sectiuni, dupa cum e matrita de extrudare. Ma gandesc ca s-ar putea folosi sectiuni ovale in loc de circulare. Fara sa intru in detalii, chestia asta aduce niste avantaje.
4. are un comportament la oboseala mai previzibil decat compozitele (sau cel putin pe mine, ma sperie mai putin).
Dezavantaje
1. Sudura este mai dificila, trebuie facuta de tipi care stiu bine despre ce este vorba. In plus, din cauza conductibilitatii termice mult mai bune decat la otel zona care este influentata termic de sudura e mare, si asta afecteaza rezistenta. In concluzie SE POATE, dar tre' tinut cont.
2. Coroziune lucreaza. Trebuie tratat impotriva coroziunii (pasivizat sau altceva, nu ma pricep la aluminiu+apa sarata).
3. Este mai scump decat otelul, probabil iese pe undeva comparabil cu inoxul