Accidente

Experientele traitului pe barca.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

Nasol tare sa crezi c-ai ajuns in rai si acolo de fapt sa fie iadul!
Tanara a scapat nemancata doar violata! Cercetarile continua, sant curios cand or sa-l prinda pe ghidul ala ce-o sa i se intample pentru ca a speriat turistii, singura sursa de venit!
sss scrie:Regulile pe Dunare sunt doar cateva:
-nu pleci niciodata pe apa cu gatul uscat si nici fara sa ai ceva de citit la tine, ca drumu-i lung;
-nu folosesti lumini, ca stii drumul;
-un bastinas nu poarta niciodata vesta de salvare, ca ajunge de rasul satului;
-nu reduci niciodata cand te intalnesti cu alt barcaz;
-ii ignori pe cei mai mici decat tine, sa se fereasca, da-i drak...:
Dupa o saptamana de stat in Sulina pe malul canalului confirm ca toate regulile de mai sus se aplica cu sfintenie.
- Mesterul care ne-a adus din Canalul Litoral in C. Sulina era atat de beat incat a scos echea ca-l incurca la picioare in cocpit si s-a dus inauntru sa ia volanul. Acolo nu reusea sa tina barca dreapta si era sa intre ba intr-o baliza laterala, ba intr-un ponton dormitor pe care l-a razmutat la juma de metru. Pana la urma a reusit sa buseasca coltul cabinei de cheu la o acostare mai infipta. La atentionarea mea sa fie mai atent a sarit de cur in sus: Da-o dracului ca e barca mea si fac ce vreau cu ea!
- N-am vazut nici o lumina pe nici o barca cu doua exceptii: barcile mari cu cabine care vin cu lumini din fabrica si o lotca ce facea pe microbuzul local trecand regulat lumea de pe un mal pe altul si care avea la prova un bec bagat intr-o sticla de PET verde. Si mai era una mereu legata la cheu care avea pe acoperis trei leduri galbene luminand intermitent!
- Intr-o saptamana intreaga n-am vazut pe nimeni fie el turist sau pamantean sa poarte vesta. In barca rapida care ne-a adus 11 oameni de la Sulina la Tulcea cu 25 noduri vestele erau frumos stivuite sub scaune, sa fie acolo la numar.
- Nu ai de ce sa reduci viteza decat daca ti se strica motorul, alte cauze nu se ezigsta. La coturile fara vizibilitate poti chiar sa accelerezi un pic, poate reusesti sa sperii pescarii de pe mal.
- Daca e mai mic e treaba lui sa se dea la o parte, doar n-o sa opresti tu mahuna pentru vreo lotca plina de turisti.
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

Accidentele se intampla indiferent de marimea ambarcatiunii. Iata un exemplu bubuitor petrecut pe un portavion american care a costat nu mai putin de 6,2 miliarde de dolari.
Cauzele nenorocirii par a fi aceleasi ca la barcile mai mici, mult mai mici: flushing “inappropriate material” . Consecintele nu par a fi foarte serioase dar totusi n-as vrea sa fiu in echipajul cu pricina.

Whenever the heads on the ship break, the 5,000 sailors onboard must either ignore nature’s call or find inventive ways to relieve themselves until they can find a proper bathroom.

Asteptam filmulete cu goana pe culoare si relatarile participantilor suferinzi.

Imagine


PS Ultimele vesti: vin vremuri nasoale: nava asta a fost deja trimisa in Mediterana!!
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

ghrt
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 132
Membru din: Vin Mai 13, 2011 11:46 pm

Re: Accidente

Mesaj necitit de ghrt »

Ce înseamnă pedeapsa aia cu "sent to the mast"?

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

ghrt scrie:Ce înseamnă pedeapsa aia cu "sent to the mast"?
Era o pedeapsa mai moale decat biciuitul dar nici asta nu era tocmai usor de suportat mai ales daca era vreme rea.
Marinarul pedepsit era trimis sa stea in varful catargului pe o perioada de timp, un cart, jumatate de zi, o noapte, depinde cum considera capitanul.

Exista o asemenea scena in Master and commander si uite mai jos niste poze explicative de pe o baleniera:

Imagine

Imagine
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

Am pus la pagina Articole mai multe detalii si lamuriri despre coliziunea dintre un yacht si un petrolier de asta-vara de la Cowes, UK.

Imagine
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Florio
Kapitän zur See
Kapitän zur See
Mesaje: 1159
Membru din: Mie Apr 20, 2011 1:36 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Accidente

Mesaj necitit de Florio »

Complicata zona ! Nu stiu cum ai navigat tu noaptea.
Dar pe timp de zi mie nu mi s-a parut chiar o pacoste . Probabil fiindca am tot trecut in momentele de maxim ale mareei si in 3 zile cu un timp superb, de nu le venea sa creada "rosbif-ilor" . Chiar le-am spus englezilor ca noi am venit cu soarele, dar sa nu isi puna multe sperante ca urmeaza sa plecam :) .

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

Invatamintele de tras atat din filmul The Reef cat si din naufragiul lui Costa Concordia or fi mai multe dar unul imi sare in ochi de batatorit ce este: in barca de salvare se urca nu se coboara, zice o vorba veche marinareasca.
Daca barca/iahtul/nava naufragiata inca pluteste, ea nu se paraseste!

Imagine


LE: Cum adica au arestat capitanul pt "abandoning ship" si "abandoned the vessel before all the passengers were taken off."? Cam multe semne de intrebare la naufragiul asta.
Ultima oară modificat Dum Ian 15, 2012 11:03 am de către skipper, modificat 1 dată în total.
Motiv: LE
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

Avatar utilizator
shark
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 122
Membru din: Mie Apr 20, 2011 5:17 pm

Re: Accidente

Mesaj necitit de shark »

In cazurile astea se incearca scoaterea lui ? sau v-a deveni recif artificial ...?
Capitanul se grabea la o intalnire nicidecum sa abandoneze nava :)

Avatar utilizator
skipper
Flottillenadmiral
Flottillenadmiral
Mesaje: 2579
Membru din: Mar Apr 19, 2011 7:35 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Accidente

Mesaj necitit de skipper »

shark scrie:In cazurile astea se incearca scoaterea lui ? sau v-a deveni recif artificial ...?
Capitanul se grabea la o intalnire nicidecum sa abandoneze nava :)
Depinde ce costa mai mult: s-o ranflueze si s-o repare sau s-o declare "paguba totala" si sa incaseze asigurarea, nava urmand a fi taiata ca fier vechi.

Interesant este ce cauta nava aia atat de aproape de insula: au trecut aproape de tarm ca sa salute lumea!

Imagine


Ultima oară modificat Lun Ian 16, 2012 5:27 pm de către skipper, modificat 1 dată în total.
Motiv: youtube
Ubi allii finiverant, inde incipimus nos!

ghrt
Oberstabsgefreiter
Oberstabsgefreiter
Mesaje: 132
Membru din: Vin Mai 13, 2011 11:46 pm

Re: Accidente

Mesaj necitit de ghrt »

O să trebuiască aşteptat raportul comisiei de investigaţie, deoarece accidentul pare mai complex. Se anunţase cu puţin înainte o pană de curent şi este posibil ca sistemele de comandă ale navei să fi fost afectate.
Sau pur şi simplu o fi fost o eroare de GPS. Adică, dacă la o maşină te afişează din când în când pe banda de alături, la o navă de croazieră e normal ca din când în când să te afişeze pe partea ailaltă a insulei. :)

Scrie răspuns